Apeniny jsou jedny z nejméně známých evropských hor. Jsou totiž relativně izolované na Apeninském poloostrově a k tomu ještě za hradbou Alp.
Apeniny jsou jedny z nejméně známých evropských hor. Jsou totiž relativně izolované na Apeninském poloostrově a k tomu ještě za hradbou Alp. Celé pohoří se táhne od severozápadu na jihovýchod v délce úctyhodných 1200 km a tvoří tak pomyslnou páteř poloostrova. Dělí se samozřejmě na několik menších celků a masivů. Naši pozornost přilákala oblast NP Munti Sibillini, což jsou nádherné travnaté hory, ve kterých však, díky vápencovému podloží, není nouze o dramatické scenérie, a masiv Gran Sasso, kde se nachází nejvyšší vrchol celých apenin - Corno Grande (2912 m.n.m.). Podle české wikipedie je zde dokonce nejjižnější ledovec Evropy, který leží jen kousek pod vrcholem Corno Grande. My ovšem víme, že v tomto případě se vševědoucí wikipedie mýlí. Teda alespoň její česká verze. Nejjižněji položený ledovec, či snad lépe jeho zbytky v podobě trvalého sněhu, leží v bulharském Pirinu. Tam se letos pro jistotu vydáme taky :-). Ať už je, či není nejjižnější, pramálo na tom záleží. Na kráse a zajímavosti to místním horám rozhodně neubírá. Naše putování rozdělíme na 2 horské etapy, které proložíme koupáním v jezerech a na závěr regenerací u moře. Cestou navštívíme taky San Marino, kde zdoláme nejvyšší vrchol - Monte Titano - do projektu Nejvyšší Evropské vrcholy. Tahle jízda bude nejen o nastoupaných výškových metrech a propocených tričkách, bude taky od dobrém jídle a pití, míříme totiž do gurmánské Itálie! Tak vzhůru na průzkum, tuhle akci jedeme poprvé!
Pokud se chceš zúčastnit této výpravy, nesmí ti dělat problém chůze po horách s batohem na zádech. Předpokládáme, že už s tím máš nějaké předešlé zkušenosti. Rámcově se jedná o 15 km s patnáctikilovým batohem pár dní po sobě.
Na této výpravě nehrozí žádná mimořádná bezpečnostní rizika. Budeme se pohybovat v turistickém chodeckém terénu max. do výšky 2912 m.
Cestovat budeme, jak už je pro nás typické, v menší skupince lidí. Dopravíme se po vlastní ose do cíle naší cesty pomocí devítimístné expediční dodávky, která vyniká spolehlivostí a lze ji použít i mimo asfaltový povrch silnic :-) Řidičem bude po většinu času průvodce, ale kvůli bezpečnosti se po předchozí dohodě na dálnici vystřídá se zkušeným řidičem z vašich řad. TRASA CESTY
2 noci strávíme v horských turistických přístřešcích v pohoří Sibillini, případně v horské chatě. 3x využijeme zázemí některého z kempů v údolí s vlastními stany.
Pokud zrovna nebudeme v horách, určitě využijeme pohostinnosti místních restaurací, jídlo je tady zážitek sám o sobě a byla by škoda si to neužít! Cestou nebude problém po domluvě zastavit v obchodě a dokoupit zásoby. Jídlo řešíš sám za sebe, ale doporučuji vzít si jen zásoby na 3-4 dny v horách. Zbytek dokoupíme na místě čerstvé.
Budeme se pohybovat jak ve městě, tak v horách. Vezměte si proto s sebou normální oblečení, ale i oblečení na hory. Seznam doporučené výbavy najdeš v tomto checklistu. Důležité části výbavy Ti případně zdůrazní průvodce. Pokud ti něco z výbavy chybí, můžeš si ji půjčit u nás. Půjčovnu najdeš na Expedičním eshopu ZDE. Stejně tak, pokud se ti líbí naše filosofie, můžeš nás reprezentovat na horách i jinde :) Připravili jsme pro tebe v eshopu pár expedičních vychytávek, které by se ti mohly na výpravě hodit.
Odjezd večer z Expediční klubovny v Brně. Čeká nás noční přejezd a min. 13h dlouhá cesta, kterou si zpříjemníme občasnými zastávkami.
Ráno přijedeme do Itálie, dáme si dobrou snídani a budeme pokračovat v cestě dál na jih. Po cestě máme mini stát San Marino, kde musíme splnit výzvu do projektu Nejvyšší evropské vrcholy, zdolat horu Monte Titáno. Pak se okoupeme v moři a dorazíme zbytek cesty až do kempu v Montefortino, kde strávíme první noc.
První den treku v NP Monte Sibillini. V plánu máme nastoupat výškové metry na hřeben a zdolat nejvyšší vrchol hřebene Sibillini - Monte Vettore (2476 m). Kousek za tímto působivým vrcholem nás čeká naše první nocležiště - Rifugio Tito Zilioli. Tady uložíme batohy a vydáme se nalehko dolů k jezerům Lago di Pilato. Noc strávíme v přístřešku.
Čeká nás dlouhý přechod krásného hřebene Sibillini z Rifugio Tito Zilioli až do Rif. del Fargno. Trasa po hřebeni téměř neklesá pod 2000 m a cestou nás čeká několik krásných vrcholů. Noc strávíme v postelích v turistickém přístřešku. Rif. del Fargno je málá horská chata s obsluhou, barem a kuchyní - bude možnost dát si zde teplé jídlo.
Poslední den přechodu Monte Sibillini, čeká nás sestup do údolí a průvodce pak cesta pro auto. Sejdeme z hřebenu až ke klášteru Santuario Madonna del Ambro, kde si spočineme a počkáme na odvoz. Následovat bude přejezd do dalšího kempu, tentokrát pod masivem Gran Sasso. Cestou se stavíme smýt pot v některém z jezer. Noc v kempu
Vyrazíme zdolat nejvyšší horu, nejen masivu Gran Sasso, ale taky celých Apenin - Corno Grande (2912 m). Po výstupu na tuto dominantu strávíme poslední noc v horách ve stanu.
Sejdeme dolů zpět k autu a zajedeme se podívat do blízkého historického města L'Aquila a na noc přejedeme k moři, kde si užijeme zasloužený odpočinek a koupání v moři.
Poslední ranní koupel, pořádná snídaně a dlouhá cesta zpět do ČR. Příjezd ve večerních hodinách do Brna.
|
Jedná se o společný zájezd členů spolku Expedition Club International z.s., která je zajištěna podle platné legislativy cestovní kanceláří Expediční klub s.r.o , jež má platnou koncesi i pojištění proti úpadku u pojišťovny UNIQA ZDE. Jedná se o zájezd dle zákona č. 89/2012 Sb., část 4., HLAVA II., Díl 6. Na tuto výpravu je aplikován zvláštní režim DPH.
Po podání přihlášky Ti přijde obratem email "potvrzení o přijetí přihlášky". Následně Tě osobně kontaktuje průvodce, který s tebou probere detaily výpravy, až poté Ti finálně schválí přihlášku.
Po schválení přihlášky průvodcem Ti přijde email o schválení přihlášky a budeme po Tobě požadovat zálohu, která činí 50% ceny výpravy. Doplatek po Tobě budeme chtít 47 či 37 dní před začátkem výpravy, dle typu výpravy. K oběma platbám Tě vyzveme emailem. Více v Části 4. smluvních podmínek.
Určitě není problém vystavit fakturu na zájezd dříve, přímo na tvého zaměstnavatele (např. proplacení z FKSP či jiné zaměstnanecké benefity).
Řidičem bude po většinu času průvodce, ale kvůli bezpečnosti se po předchozí dohodě na dálnici vystřídá se zkušeným řidičem z Vašich řad. Ti kdo sedí na předních sedadlech nikdy nespí a mají za úkol konverzovat s řidičem a udržovat jej bdělého.