Tohle je výlet za lezením! Podmínky na jaře a jsou pro lezení ideální. Pokud bude chladno, dáme přednost vyhřátým jižním stěnám, a pokud bude naopak teplo, schováme se do stinných oblastí
Jde primárně o lezecký výjezd. Měl/a bys mít tudíž základní zkušenosti s lezením na skále, jištěním prvolezce a slaňováním s prusíkem. Pokud ti tyto dovednosti chybí, nebo se v nich chceš zdokonalit, rádi ti doporučíme kurz základních lezeckých technik. Tahle výprava bude jen o lezení, žádné dlouhé pochody s báglem nás nečekají.
Cestovat budeme, jak už je pro nás typické, v menší skupince lidí. Dopravíme se po vlastní ose do cíle naší cesty pomocí devítimístné expediční dodávky, která vyniká spolehlivostí a lze ji použít i mimo asfaltový povrch silnic :-) Řidičem bude po většinu času průvodce, ale kvůli bezpečnosti se po předchozí dohodě na dálnici vystřídá se zkušeným řidičem z vašich řad.
Během naší výpravy budeme spát v kempech ve stanu, případně přímo pod skalami. Stan a spacák tedy s sebou.
V rámci výpravy není zajištěno občerstvení a stravování, je na každém účastníkovi, jak si jej zajistí. Během cesty není problém zastavit v obchodech. Vařit budeme na plynových vařičích, případně využijeme zázemí kempů. V informačním emailu běžně posíláme seznam jídla, které je vhodné vzít si na hory. Můžeš se inspirovat :‐)
Detailní seznam výbavy bude zaslán po podání přihlášky v informačním emailu. Budeš potřebovat základní lezecké vybavení (sedák, lezečky, helmu, jistítko, pár zámkových karabin atd.). Pokud máš lano, je to super. Pokud ne, vezmeme klubové. Pokud ti něco z výbavy chybí, můžeš si ji půjčit u nás. Půjčovnu najdeš na webu ZDE.
Ráno se sejdeme v klubovně a vyrazíme na cestu do Chorvatska. Odpoledne dojedeme na ostrov Krk. Uděláme první seznámení s metodikou a technikou lezení na sportovních skalách. Spaní pod skalami.
Lezení na ostrově Krk v oblasti Belové stene. Je tu k dispozici spoustu cest, převážně lehčích obtížností, kde si každý najde tu svou. Tuto oblast máme moc rádi a určitě nebudeš zklamaný/á. Spaní pod skalami.
Dopoledne lezení na ostrově Krk oblasti Portafortuna. Spaní v kempu v Bašce. Zajdeme si do restaurace na grilovanou rybu a dáme si Karlovačko.
Prostřední den patří mezi ty odpočinkové. Prsty odřené od ostrého vápna budou potřebovat odpočinout. Pomalu se přesuneme na bosenský Blagaj. Po cestě se můžeme zastavit na koupačku u moře nebo nakouknout do legendární Paklenice. Večer dojedeme do Hercegoviny, do kempu Blagaj, který se nám stane útočištěm na zbytek nocí.
Čeká nás průzkum oblasti Blagaj a celý den lezení na krásné neolezené skále. Spaní v kempu.
Dopoledne lezení v oblasti Blagaj. Zbytek dne čumenda po okolí a koupačka třeba ve vodopádech Kravica. Regenerovat se musí! Spaní v kempu.
Celý den lezení v oblasti Blagaj. Tohle je poslední den, kdy můžeš dokončit všechny rozlezené projekty, tak se snaž! Jelikož poslední den bývá už unavený, můžeme odpoledne využít k návštěvě nedalekého Mostaru, který je opravdu kam bys kamenem dohodil/a. Do Mostaru na kafíčko si vlastně můžeš zajet klidně každý den, auto Ti bude k dispozici. Spaní v kempu.
Odjezd domů přes Chorvatsko, žádné velké zastávky je to přes 10h cesty.
Jedná se o společnou výpravu členů spolku Expedition Club International z.s., která je zajištěna podle platné legislativy cestovní kanceláří Expediční klub s.r.o , jež má platnou koncesi i pojištění proti úpadku u pojišťovny Slavia ZDE. Na tuto výpravu je aplikován zvláštní režim DPH.
Po podání přihlášky Ti přijde obratem email "potvrzení o přijetí přihlášky". Následně Tě osobně kontaktuje průvodce, který s tebou probere detaily výpravy, až poté Ti finálně schválí přihlášku.
Po schválení přihlášky průvodcem Ti přijde email o schválení přihlášky a budeme po Tobě požadovat zálohu, která činí 50% ceny výpravy. Doplatek po Tobě budeme chtít 47 či 37 dní před začátkem výpravy, dle typu výpravy. K oběma platbám Tě vyzveme emailem. Více v Části 4. smluvních podmínek.
Řidičem bude po většinu času průvodce, ale kvůli bezpečnosti se po předchozí dohodě na dálnici vystřídá se zkušeným řidičem z Vašich řad. Ti kdo sedí na předních sedadlech nikdy nespí a mají za úkol konverzovat s řidičem a udržovat jej bdělého.