Vůně moře, severská divočina rozprostřená na tisícovce malých ostrůvků.
Už víš jak mořský kajak vypadá a první kilometry máš za sebou. Nemusíš mít zkušenosti z moře, to se naučíme na této akci. Ale i jako začínající kajakář bys měl mít před akcí za sebou alespoň jednodenní výlet na přehradě, abys věděl, že zvládneš v kajku s přestávkami nějaký čas sedět. Veškeré vybavení, jídlo i vodu si povezeme v kajaku s sebou.
Stejně jako hory je i moře nevyzpytatelné. Výprava je koncipována i pro začínající kajakáře, a proto je u jejího plánování kladen veliký důraz na bezpečnost. Budeme se pohybovat na moři v dohledové vzdálenosti od pevniny, navíc s veškerým vybavením, které je k takové plavbě potřeba. Průvodkyní na výpravě je Cupi, která má všechny potřebné kvalifikace a za sebou řadu zkušeností od teplých moří po severské fjordy.
Expediční dodávkou z Brna do polské Gdyně, odkud se přeplavíme do Švédska nočním trajektem, aby si řidič (a vlastně všichni) pořádně odpočinuli. Seakayaky si povezeme na vozíku s sebou.
Spát budeme ve stanech nebo pod širákem na ostrovech. První noc před vyplutím přespíme v kempu se základním zázemím, poslední noc před odjezdem k trajektu také.
Detailní seznam výbavy ti zašle průvodce po potvrzení přihlášky. Počítej se základní outdoorovou výbavou, oblečením, stanem a vařičem. Na kajak se hodí mít nepromokavou bundu a boty do vody. S sebou si veškeré věci povezeme v nepromokavých pytlích uvnitř kajaků. Zapůjčení kajaku, vesty a lodních pytlů je v ceně výpravy. Pokud máš část výbavy vlastní, není to problém.
Ranní odjezd z Brna do polské Gdyně. Dlouhou cestu do Švédska si rozpůlíme nočním trajektem, ve kterém se pohodlně vyspíme.
Po noci na trajektu nám zbude jen pár hodin jízdy k souostroví Sv. Anny. Po cestě můžeme dokoupit zásoby anebo jen ochutnat něco ze švédské kuchyně. Odpoledne se na první ubytujeme v kempu. Dopřejeme si po cestě sprchu a trochu odpočinku. Podle nálady a počasí si na vodě ukážeme základní záchranné techniky.
Budeme se toulat mezi ostrovy kam nás vítr a vlny zanesou. Souostroví Sv. Anny tvoří více než 1000 drobných ostrůvků, které se pro nás stanou labyrintem, ve kterém můžeme libovolně kličkovat a vymýšlet trasu. Rozmanitost drobných kousků země, které nás budou chránit před vlnami Baltského moře je dech beroucí a žádný den nebude vypadat jako ten minulý. Sedmý den dopádlujeme zpět na pevninu a Cupi tě vezme na nejlepšího uzeného lososa v celém Švédsku.
Naložíme kajaky na vozík a zajedeme na srdcové místo - do Bullerbynu. Projdeme si vesničku, která byl předlohou pro Astrid Lindgrenovou i filmová studia, kde se natáčely filmy podle knižní předlohy dětí z Bullerbynu i Pipi dlouhá punčocha. Přejedeme na jih do Karlskrony, kde na nás bude čekat trajekt. Podle počasí a společné domluvy můžeme poslední den lehce upravit a ještě navštívit některá zajímavá místa po cestě, nebo si dopoledne zapádlovat mezi ostrůvky v okolí Karlskrony. Noční přejezd trajektem do Polska v pohodlných kajutách.
Brzy ráno se vylodíme v Gdyni a zamíříme zpět do Brna. Příjezd v odpoledních hodinách.
Jedná se o společnou výpravu členů spolku Expedition Club International z.s., která je zajištěna podle platné legislativy cestovní kanceláří Expediční klub s.r.o , jež má platnou koncesi i pojištění proti úpadku u pojišťovny UNIQA ZDE. Na tuto výpravu je aplikován zvláštní režim DPH.
Po podání přihlášky Ti přijde obratem email "potvrzení o přijetí přihlášky". Následně Tě osobně kontaktuje průvodce, který s tebou probere detaily výpravy, až poté Ti finálně schválí přihlášku.
Po schválení přihlášky průvodcem Ti přijde email o schválení přihlášky a budeme po Tobě požadovat zálohu, která činí 50% ceny výpravy. Doplatek po Tobě budeme chtít 47 či 37 dní před začátkem výpravy, dle typu výpravy. K oběma platbám Tě vyzveme emailem. Více v Části 4. smluvních podmínek.
Určitě není problém vystavit fakturu na zájezd dříve, přímo na tvého zaměstnavatele (např. proplacení z FKSP či jiné zaměstnanecké benefity).
Řidičem bude po většinu času průvodce, ale kvůli bezpečnosti se po předchozí dohodě na dálnici vystřídá se zkušeným řidičem z Vašich řad. Ti kdo sedí na předních sedadlech nikdy nespí a mají za úkol konverzovat s řidičem a udržovat jej bdělého.