Reference

Roberta Pittnerova

Réunion, průvodce: Martina Podhůrská

Sprievodkyňa bola skvela. Vďaka fakt, každý moj hlúpy dotaz dostal svoju odpoveď. O všetko bolo postarané, krízy vyriešené. Chválim výber lokality, dobré tempo - videli sme veľa vecí, krásnu krajinu.

Robte ďalej čo robíte :)

Eliška Sýkorová

Týdenní Bosna - PLNO, průvodce: Martina Podhůrská

Byla to pro mě první akce expedition clubu, takže nemůžu porovnávat. Ale moc se mi líbil program a konkrétní poskládání aktivit.

Průvodkyně byla jedním slovem skvělá. Podporující a motivující, že jsem dokonce i já vylezla na Maglič a pak ještě na těžko došla k autu.

Byla to super akce!

Alena Štefková

Apeniny a San Marino, průvodce: Martina Podhůrská

Chtěla bych pochválit Martinu, za všechno!!! od řízení auta, empatii vůči všem účastníkům, skvěle poskládaný program expedice, vzhledem k počasí s drobnými úpravami, které ale vůbec nevadily, a že mě donutila pravidelně jíst, a všechny obohatila i spoustu postřehů a znalostí o Itálii.  Odvedla skvělou práci, udržet na uzdě 8 různých lidí, všem vyjít vstříc, nikoho nezklamat, všechny pobavit. Za mě velký obdiv!!!

Výprava předčila moje očekávání. :)

Petra Hosenseidlová

Uzbekistán - PLNO, průvodce: Vojta Lokša, Martina Podhůrská

Průvodcům nemám, co vytknout, oba byli skvělí a se vším si poradili. Vojta s pomocí místních klidně sežene během jednoho odpoledne pro celou výpravu kapesné přesahující hodnotu místního ročního průměrného platu a Martina vás najde, i když se vám zbytek výpravy ztratí. :)

Pochválila bych asi úplně všechno. :) Do Uzbekistánu jsem se chtěla už dlouho podívat a výprava byla tak dobře naplánovaná, že jsme projeli (téměř) celou zemi. Kromě toho se sešla super parta lidí, s mnohými se vídáme i po výpravě. Byla to moje první akce s Expe a rozhodně ne poslední!

Kateřina Gazdová

Sokotra - Jemen, průvodce: Martina Podhůrská

Expedice na Sokotru byla perfektní. Bezva průvodkyně, skvělá parta a super tým, co se o nás staral. Spaní ve stanu na matracích bylo neskutečně pohodlné a díky bezkonkurenčnímu kuchaři to byl slušný gastro zájezd. Sokotra je přenádherná. Každý kout ostrova nabízí neskutečné přírodní krásy - tyrkysové moře, neuvěřitelné dračince, úchvatné šnorchlování, rozkvetlé lahvovníky, bělostné duny, krásné hory a vádí. Dlouho budu vstřebávat všechny zážitky. Třeba noční výlet na pozorování hvězd na dunách.  Od Sokotry jsem měla velké očekávání a trochu jsem se bála, abych nebyla zklamaná. Obavy byly zbytečné.

Marie Daňková

Týdenní Bosna - PLNO, průvodce: Martina Podhůrská

Pochválila bych celou naši partičku. I když jsem byla ve skupině nejstarší, cítila jsem se s nimi moc dobře. Velká podpora a ochota pomoci a poradit. Moc se mi také líbil program, který byl pro nás připraven.

Martina byla skvělá. Uměla všechny podpořit, podržet a rozesmát ve správnou chvíli.Byla trpělivá ,společenská, stále v dobré náladě. Velice ochotná kdykoliv poradit a starostlivá. Uměla bezvadně propojit kolektiv. Měla neuvěřitelnou zásobu veselých historek. Velice ji děkuji za úžasnou podporu při výstupu na Maglič a pak samozřejmě i na cestě dolů.

Terezie Vaculíková

Portugalsko - podél pobřeží, průvodce: Martina Podhůrská

Jsem neskrývaně nadšená! Marťa vystupovala velmi profesionálně a zároveň upřímně přátelsky, všechny zapeklité situace vyřešila s grácií, nikdy jsme se s ní nenudili. Konkrétně bych na samotné expedici pochválila rozmanitost v programu a možnost dohody na jeho úpravě, kamarádskou atmosféru, nejvíce se mi líbil trek rybařskou stezkou.

Koncept expedičního klubu se mi moc líbí a doufám, že se mi podaří se s Vámi vydat na další výpravy.

Zuzana Marečková

Týdenní Bosna - PLNO, průvodce: Martina Podhůrská

Ačkoliv časově byla výprava vlastně poměrně krátká, byla našlápnutá programem od začátku do konce, kombinace jednotlivých dní na střídačku ve městě a v přírodě dohromady vytvořila vyváženou mozaiku toho nejlepšího , co může Bosna nabídnout. Každý jeden východ (ano, mezi řádky chválím Martinu za to, že mě ráno dokázala vytáhnout ze spacáku) i západ slunce stál za to, stejně jako spousta drobných zastávek na zajímavých místech po cestě, závěrečný rafting byl taktéž super. Všichni se k sobě chovali hezky, bylo krásné sledovat, jak si i přes větší věkové rozdíly dokáží všichni popovídat, nikdo nikomu neodmítl pomoc, pokud ji potřeboval, všichni se vzájemně podporovali a tak všechno běželo hladce bez větších obtíží.

Martina tuhle akci zvládla na výbornou, jako průvodce dokázala krásně namixovat profesionální, kamarádský a lidský přístup. Zafungovala jako studnice historických informací a souvislostí, databáze doplňujících dokumentů a filmů, jako neúnavný motivátor fyzicky méně zdatných účastníků výpravy, prokázala až tvrdohlavou vytrvalost při bránění ohně před bouřkou a kroupami, kreativně vyřešila drobné vyskytnuvší se problémy a tak dále, nemůžu ji přece glorifikovat až do nebes, aby nám zase moc nezpychla. :) Každopádně opravdu oceňuji její schopnosti komunikace prakticky s každým, nikoho neopomíjela a skutečně se snažila každého z nás podpořit, takže z některých vykřesala vskutku nečekané výkony.

Zuzana Marečková

Uzbekistán - PLNO, průvodce: Vojta Lokša, Martina Podhůrská

Především chválím fakt, že expedice vůbec proběhla a mohla jsem být její součástí. Obtížně se vypichují jednotlivé chvályhodné body, jelikož to pro mě jako nepříliš zcestovalého člověka byl naprosto jiný svět, a to i s cirka týdenním odstupem od návratu. Program byl neuvěřitelně napěchovaný, stihli jsme rámcově vše a vlastně i něco málo navíc, člověk se příliš nestihl nudit, krom dlouhých přejezdů, pořád bylo co vidět, co dělat, kam jít... Oceňuji, že jsme v obou pouštích strávili noc v jurtách. Soukromým highlightem pro mě byla cesta z Nukusu do Taškentu vlakem, což byl rozhodně nezapomenutelný zážitek ve všech rozměrech, zahlcující doslova všechny smysly. Chválím dále také poměrně dost volného času, kdy nás nikdo nevodil za ručičku a každý mohl nějaký ten čas strávit dle vlastního uvážení a preferencí, ať už spánkem, popíjením piva, lovením nejlepšího světla, objevováním všech tajných zákoutí daného místa či smlouváním na tržištích. Naprostá pecka bylo také kupkari, dosud trochu nechápu, jak se nám tuto akci podařilo navštívit. Jsem ráda i za exkurzi do běžného života v horské vesnici, včetně zcela spontánní návštěvy místní školy. Dále chválím místní velmi zážitkovou kuchyni, neb spousta jídel obsahovala hned několik přidružených aktivit. Pro vegetariána či biologa amatéra jako stvořené. Sešla se skvělá parta, byla legrace, nikdo se nebral příliš vážně, drželi jsme spolu, i když jsme se málem vzájemně rozprodali za poníky a velbloudy. :)

Tato akce byla poněkud speciální v tom, že průvodce byli rovnou dva, což se ovšem ukázalo na tuto bandu exotů tak akorát. Dohromady to měli hezky pod kontrolou a doplňovali se, resp. adekvátně pošťuchovali. Vojta je sečtělý, umí poutavě vyprávět v poměrně širokém spektru témat, včetně historických souvislostí, je to poměrně pohodář a jen tak ho něco nerozhodí, disponuje i slušnými vyjednávacími a organizačními schopnostmi. Martina jako začínající průvodce má rozhodně potenciál, zvládá vyprávět neméně poutavě, organizačně schopná taktéž je, pokud zrovna kolem nepobíhají koťátka ) Radím však nepoukazovat na stále se opakující architektonické prvky, druh a množství výzdoby v okolí, pokud jí zrovna přijdou extrémně fotogenické. S oběma průvodci byla legrace, byli pro každou drobnou špatnost, člověk se s nimi cítil bezpečně a jako mezi dobrými přáteli (uznávám, že nemůžu být úplně objektivní, neviděli jsme se poprvé).

Jakub Janík

Advent v Pobaltí, průvodce: Martina Podhůrská

Tohle byla odpočinková akce se spoustou alkoholu a výborného jídla. Hlavní města tří pobaltských států byla opravdu krásná a vánoční trhy kouzelné. Občas teda fakt mrzlo, ale dalo se to zvládnout i bez revoluční technologie "Omni-Heat". Perfektní zakončení bylo v zasněženém domečku uprostřed ničeho, kde jsme u zapáleného krbu hráli společenské a karetní hry a jeden z účastníků uvařil nejlepší guláš na světě!

S Martinou byla zábava od začátku do konce. Je milá a přátelská, má dobrý smysl pro humor a má spousty historek o které se ráda dělí s ostatníma :-)

Dáša Bendová

Uzbekistán - PLNO, průvodce: Vojta Lokša, Martina Podhůrská

Program byl super od začátku do konce - docela našlapaný, ale i přesto jsme všechno důležité stihli. Z měst hedvábné stezky dýchala historie a exotika, jakou v Praze ani Paříži člověk nepotká. Musím vyzdvihnout modrokachličkovou výzdobu interiérů i exteriérů! Asi nejintezivnější zážitek byl závěr výpravy, kdy jsme napřed jeli k moři, ke kterému jsme ale nedojeli. Cestou k němu jsme navštívili dechberoucí nekonečné pohřebiště. Na místě bývalého moře jsme pak zažili tradiční místní sportovní utkání buzkaši, kde jsme se nakonec stali hlavní atrakcí místo koní. Večer jsme zakončili průzkumem vraků lodí v bývalém přístavišti. A saturaci zážitky jsme dovršili další den cestou nočním vlakem do Taškentu. Prostě bomba, moc díky! )

Oba průvodci byli super, patří jim obrovky dík, že výpravu zorganizovali - Marti za to, že z našeho paktu jsme čtyři a chceme do Uzbekistánu vyjednala plnohodnotnou výpravu a Vojtovi za to, že se nás ujal. Program byl skvělý a neskutečně jsem si ho užila. Jo a musím pochválit ubytování, některá byla fakt bombastická a naprosto nad očekávání - jmenovitě to v Chivě bylo nádherné, jurtový kemp v poušti Kyzylkum byl kouzelný a paní Lola v Samarkandu doslova nezapomenutelná. A i ten Ali v horách byl nakonec super, i když to byl trošku bizár. D

Denisa Jirsíková

Portugalsko - podél pobřeží, průvodce: Martina Podhůrská

Program je skvěle sestaven. Za malou chvíli jsme procestovali hrozně moc, ochutnali spoustu chutí nejen Portugalska, vypili spoustu tekutýho štěstí, užili jsme si spoustu legrace! Jinými slovy sešla se nás SUPER parta. Všechny ubytka byly čistá, na těch nemám co vytknout. Třídenní trek po pobřeží byla věc na kterou jsem se nejvíc těšila. A naprosto splnila všechny moje očekávání. Následná "jízda smrti" s místním řidičem Uberu při cestě k paláci Pena je taky jeden z nezapomenutelných zážitků! Secret santa bylo krásný zakončení celý výpravy.

Marťa je boží! O legraci nouze opravdu nebyla. Všechno bylo vždycky super naplánované, ale zároveň jsme se vždy mohly dohodnout a program poupravit podle toho jak to zrovna bylo nejlepší. Žádný problém nebyl problém, Marťa si vždy se vším poradila. Prostě takovýho průvodce chceš mít!

Celá akce se moc povedla! S Expe jsem byla poprvé a určitě si myslím, že ne naposled

Dáša B.

Mongolsko na koni, průvodce: Martina Podhůrská

Mongolsko bylo už několik let můj sen a jsem moc ráda, že letos to konečně vyšlo a Expe tuhle akci po letech zase obnovilo. Bylo to super a ač není sezení v autě mojí nejoblíbenější aktivitou, tak se mi líbilo, že jsme díky roadtripové fázi viděli různé, často diametrálně se lišící části země. Highlight pro mě ale samozřejmě byl trek na koních - je to jeden z hlavních důvodů, proč mě tenhle výlet do Mongolska tak uchvátil. No a naprosto to předčilo má očekávání! Jako ano, bylo to dlouhé, bylo to místy náročné a ještě teď si pamatuju, jak mě bolelo kdeco. Ale bylo to zároveň naprosto skvělé - dokonalá svoboda, kolem nádherné hory a jezero, jen my a naši koně na cestách... Takže ve vzpomínkách bolest nohou mizí a zůstává obrovské nadšení. Moc díky! :)

Rob Líčeník

Týdenní Bosna - PLNO, průvodce: Martina Podhůrská

Martina byla po celou dobu výpravy naprosto úžasná. Nejen jako průvodkyně, ale i jako kamarádka do deště (a do auta). Opravdu hodně musím ocenit její skvěle vyvážený přístup, kdy dokázala na jednu stranu obstarávat zábavu svými hádankami, fun facty a neskutečným množstvím historek z cest i z práce, ale zároveň byla vždy stoprocentně zodpovědná a připravená řešit případné složitější situace. Kdykoliv jsme se dostali do jakékoliv situace, který jen zaváněla potenciálním problémem, Martina nikdy neváhala a jala se ji řešit, čímž i nám ostatním dala jistotu, že je vše v pohodě. Musím ocenit její řidičské schopnosti, řízení na bosenských silnicích a s bosenskými řidiči vyžaduje jistou dávku umění a Martina nás vždy úplně v pohodě dovezla na další místo. To stejné platí i pro náročné cesty do Bosny a zpět, které v podstatě zvládla sama odřídit a dorazili jsme včas a v pořádku. Vždycky kladla naši bezpečnost a naše pohodlí při výpravě na první místo, všechno zařídila, udržovala celou skupinu pohromadě a to jak fyzicky tak duševně. Jakmile při výpravě někdo z členů nestíhal tempu skupiny nebo se necítil komfortně v některých úsecích, vždy nabídla pomoc, počkala, zkrotila divočejší členy výpravy a šlo se dál. Pokud měl kdokoliv jakýkoliv dotaz nebo problém, vždycky ochotně pomohla. Program na místě upravovala a přizpůsobovala přáním skupiny, zajímal ji náš názor. Nakonec jen zopakuju, že si nedovedu představit lepší práci průvodce na výpravě, Martina byla prostě perfektní.

Skvěle vyvážený program. Bylo v něm něco pro každého - kulturní a historické vložky, chození po horách, adrenalinová zábava...

Ještě jednou díky moc za super akci!

Zuzana Mevaldova

Portugalsko - podél pobřeží, průvodce: Martina Podhůrská

Martina je profík, celá expedice byla dobře zorganizovaná, když se vyskytly nenadálé komplikace, dokázala je rychle vyřešit. Skvěle řídila to ohromné auto, cítila jsem se s ní bezpečně a v pohodě. Má cit pro potřeby skupiny... kávu, pastel, víno a tak.

Moc jsem si užila trek po pobřeží a výlet do "hor". Skvělé jídlo a pití... Martina vždycky našla nějaký prima podnik. Měli jsme pohodovou skupinu, to je také velice důležité.