Reference

Jiří Kiška

Vandr lodí, brodem a pěškem. Tátové s dětmi - Poslední místo, průvodce: Filip Vítek

Super koncept, náramně jsem si to se synem užil. Byla paráda sledovat jak si děti spolu hrají, běhají po lese, spolupracují, nosí dřevo k ohni, atd. Plavba, slaňování, brodění a spaní na ostrově - to už byly třešničky na dortu. Filip je skvělý průvodce.

Věra Šantavá

Expedice západním pobřežím Sahary, průvodce: Filip Vítek

Filip Vítek byl SUPER! :D Dbal na to, aby jsme si vše užili v plných dávkách, vše nám popisoval a nebo upozorňoval na různé zvyky, nebezpečí a výrobky místních obyvatel, tudíž jsme věděli co dělat a co si koupit. V každém dnu jsme prožili spoustu zážitků a nenastala chvíle, kdy by jsme se nudili. Případně se postaral o veselou náladu.  Byla to má první dobrodružná cesta a byla skvělá. A díky Filipovi dokonalá, protože se staral, abych si ji se vším všudy užila a pomáhal mi i s překladem. Za to všechno mu patří velké díky :)

Líbilo se mi, že člověk vpluje do života místních obyvatel. Dále program, protože bych pomalu nevěřila kolik krásných okamžiků se může vlézt do jednoho dne. Vše bylo super a pokud nebylo něco super ( jako pro ženu, se vždy něco najde :D), tak to bylo super zažít. :D (Jestli se Vám zdá, že používám moc slovo SUPER, tak naše skupina a Filip Vítek ví proč a co to u mě vyjadřuje :) )

Expedice byla dokonalá a ráda se ještě některé zúčastním!

Petr a Petra

Sokotra - Jemen, průvodce: Filip Vítek

Na výpravě bychom pochválili vzestupnou tendenci zážitků, kdy si každým dnem říkáte, že to je to nej, ale další den přijde ještě větší pecka. Neuvěřitelné gastronomické zážitky v polních podmínkách.

Průvodce Filip byl za nás jednoznačně perfektní, když bylo potřeba, byl vždy připraven podat pomocnou ruku a řešit okamžitě nastalé situace dle potřeby. Navíc s ním byla neuvěřitelná prdel.

Byla to naše první zkušenost s Expe a s ohledem na zkušenosti určitě nebyla poslední.

Ctirad Macháček

Tátové s dětmi - surf v Maroku, průvodce: Vít Dubec, Filip Vítek

Mám rád nové věci, ale nejsem moc velký dobrodruh, byla to moje první cesta mimo Evropu. Většina akcí, které Expe pořádá jde trochu víc na dřeň, než jsem zvyklý, ale tahle akce pro táty s dětmi byla přesně podle mého gusta. Dobrodružství, ale tak nějak na pohodu. Věřím, že syn na to bude mít super vzpomínky a bude z něj třeba trochu větší dobrodruh, než jsem já. :) Surfování mě vždycky lákalo a tohle byl splněný sen. Výborné ubytko, které bych doporučil každému! Týden nabitý novými zážitky.

Průvodce Filipa znám už delší dobu, párkrát jsme spolu byli na takových lehce alternativních pobytech s dětským plaváním. Tady jako zkušený vůdce věděl vždy co a jak, ze všeho vytěžil maximum a všude hledal dobrodružství. Sníst si jídlo ze supermarketu na ubytku? Tak to ne, jdeme na tržiště, kde snídají místňáci... Nebylo to ale žádné slepě po hlavě, všude nám říkal na co si dát pozor a kde se nenechat natáhnout. Pohodový parťák. Víťa je super týpek, který s námi byl na surfech (hlavně s dětma) a občas se večer zastavil, měl na starost ještě další skupinu a brzo ráno vyrážel surfovat, takže jsme se bohužel poznali trochu méně. Ale i za tu chvilku jsme fajn pokecali.

Jan Štekr

Sokotra - Jemen, průvodce: Filip Vítek

Líbila se mi různorodost akce - pěkně namíchaná všechochuť treků, pláží, dun, jeskyní, výlet lodí na delfíny - přesto, že je Sokotra malý ostrov, každý den byl nějakým způsobem jiný a zajímavý. Filipa hodnotím kladně - profesionální, zkušený, znalý poměrů v zemích podobných Jemenu. Nebál bych se s ním jet ani do dalších míst, kam nikdo nechce :-D

Markéta Krupková

Černá Hora - Bioč a Komovi, průvodce: Filip Vítek

Moc pěkný koncept ohledně cestování pro lidi, co nemají čas ani morál připravit si cestu, vyjet sólo a zároveň si odpočinout od lidí. Paradoxně i když se jede ve skupině tak je dostatek prostoru na to užít si samoty, protože průvodce je chápavý a nevyžaduje účast všech při "všem"...tohle hrozně moc oceňuji.

S průvodcem jsem celkově byla moc spokojená což se mi nestává....Aktivní, komunikativní, vstřícný a umí si získat důvěru v situacích, kdy bych někomu jen tak nevěřila - krásně mě navedl "dolů" z vrcholu skrze lana aniž bych ho u toho titulovala nehezkými jmény a "donutil" mě škrábat se "rychlostí světla" (na moje poměry) nahoru a nechal se u toho titulovat nehezkými jmény...Byl vstřícný a trpělivý k mým asociálním manýrům, mému agresivnímu PMS ke konci akce (Já chci svoje pitíčkóóó a cígo!!!) a hlavně mi dal svobodu! Takže za mě jednoznačně ANO...

Hanka J.

Lýkijská stezka, průvodce: Filip Vítek

Průvodce - mistr v pití Ayranu, pojídaní kebabů a přelamování (obřích) klád z ohně. Dobrý zdravotník, se specializací na rozbitá kolena. Originální humor - nesčetněkrát.  Srdcař a velký týmový hráč :)

Top místo pro trek - hory, moře, dech beroucí výhledy. Šťavnaté pomeranče a citrony. Spaní pod širákem, stopování, jídlo, hammam, koupačky v moři - spousta nezapomenutelných zážitků, se super partou lidí. Děkuji :)

Katka Martínková

Černá Hora - Bioč a Komovi, průvodce: Filip Vítek

Rozhodně chválím krásně vybraný trasy, byla jsem ohromená kolik krásnejch hor v Černé hoře vlastně je. Oceňuju i to, že jsme plán upravovali podle energie a přání ve skupině. Sedla mi skupina, užívala jsem si večerní ohně a společnej čas. Pro mě byl dobrej i balanc mezi časem v horách a civilizací.

S Filipem mě to hodně bavilo. Měla jsem z něj pocit, že je s náma rád a že je rád v horách a taky si to užívá, hodně jsem se nasmála nad jeho vtípkama a historkama a zároveň byla v klidu, že důležitý organizační věci hlídá, ale nehrotí. Přišlo mi, že hezky propojuje skupinu dohromady, pomáhá udržovat lehkost a dobrou náladu a taky ví jak a kdy někoho trochu hecnout, aby třeba vylezl na kopec, i když neví jestli na to má.

Nela Šťastná

Sokotra - Jemen, průvodce: Filip Vítek

Vše jak bylo avizováno, tak splněno. Plán dodržen, vyvážený itinerář, zázemí výborné, adekvátní k dané zemi a cíli výpravy. Dobré vedení průvodce.

Filip je typický lev. Jako krále zvířat je o něm všude hned slyšet a zejména na každé fotce někoho jiného vidět, má rád své pohodlí a klid, ale když jde do tuhého, tak se o svoji smečku dokáže úctyhodně rvát i za cenu svého velkého nepohodlí (viz. bouřky a povodně ve stanu, kdy Filip bez debat vyměnit svůj suchý stan za nejméně pohodlné pidi místo v autě). Takže přesně člověk na svém místě, který se hodí do konceptu Expedition clubu i do správné party.

Kristína Jedličková

Expedice západním pobřežím Afriky - PLNO, průvodce: Filip Vítek

Bylo to dobrodružství, často adrenalin a zážitky, které bych jinak nezažila! Filip byl skvělej, byl součástí party a zároveň se o nás hezky staral a všechno zařídil.

Markéta Krupková

Lýkijská stezka, průvodce: Filip Vítek

Tahle výprava byla má třetí s Expe a byla jednoznačně nejlepší. Obsahovala všechny žánry od komedie až po akční drama :D. Sešla se neuvěřitelně pestrá parta lidí, kde každý jednotlivec měl své nezastupitelné místo ve skupině a dohromady to podle mě vytvořilo perfektní celek v čarokrásných kulisách turecké přírody. Domů jsem se vrátila nabitá pozitivní energií a bažící po přídavku (již mám objednáno :))...Asociální, sprostá a divná účastnice tímto děkuje všem zúčastněným - zapsali jste se mi ... dokud vás ta moje budoucí, plánovaná demence nevymaže...dokonce vám odpouštím i absenci mrtvolek...bylo to hodnotné i bez nich...

Filip je pro mě něco jako perfektní droga...když narazíš na tu svojí už nemáš potřebu zkoušet žádnou jinou...víš, že tahle Ti sedne přesně na míru...

Kamil Kalousek

Expedice západním pobřežím Afriky - PLNO, průvodce: Filip Vítek

Filip je pohodář, díky svým pracovním zkušenostem umí perfektně jednat s lidmi a je to znát. Dokáže z kdejaké situace obratně vybruslit, nebo jí předejít. Myslím, že zcela jasné vysvědčení je to, že bych neváhal jet s Filipem na další expediční dobrodružství.

Na téhle expedici určitě chválím rozmanitost projetých států, každý je něčím jiný a za 2 týdny poznáte spoustu odlišností a dá to člověku mnohem komplexnější rozhled. Zážítek nemusí být pozitivní, hlavně že je intenzivní. Tohle bylo oboje, pozitivní i intenzivní a a ta trocha nepohodlí za to stojí. Všem doporučuji.

Jakub Majtanik

Kyrgyzstán: Ťan Šan na koni i pěšky - PLNO, průvodce: Filip Vítek

Filip bol proste super sprievodca a veľký pohodák a srandista. Určite ho môžem len odporučiť. Veľké Ďakujem

Lukáš Šmol

Filip bol skvelý, držal celej výprave smer a tempo, ale pri tom nijak netlačil a vždy prišiel s viacerými variantami na výber.

Chválím výber lokality, trasy treku, prospôsobenie programu. Bonusové body za adrenilínové cestovanie autom v horách. :)

Monika Hubková

Srbské hory, průvodce: Filip Vítek

Filip je top strop. Dává skupině pocit demokracie, avšak nenechte se zmást - má vše a všechny pevně pod kontrolou. Filip je zábavný, vždy dobře naladěný, jen tak se nenechá rozházet a oplývá velmi důležitým super skillem - je to stopařský a běžecký mistr. :) S Filipem prostě chceš jet kamkoliv.

Kromě povedeného průvodce bych pochválila i pestrý a vyvážený program. Za týden jsme toho stihli jako za 14 dní a ani chvíli se nenudili. Dále bych vyzdvihla srbskou partu, kde se jednotní členové krásně doplňovali navzdory velkému věkovému rozpětí.