Reference

Vojtěch Mokrý

Slovinsko - Triglav, průvodce: Vít Dubec

Víťa je vynikající a zkušený průvodce, to se pozná. Reaguje skvěle na potřeby skupiny i jednotlivců, stará se a problémy řeší velmi rychle. Asi skaut, je vždy připraven.

Rozhodně chválím přizpůsobivost programu. A s čím jsem nebyl spokojen? Nosil jsem omylem 3 litry vody navíc :-D Jsem si toho všiml až při vybalování při návratu...

Katarina Gotzmannova

Surfing v Maroku - poslední 2 místa, průvodce: Vít Dubec

Najlepsi, najsikovnejsi, najakcnejsi a nakrajsi spievodca, skvelo navrhnuty program, nenudili sme sa ani jeden den. Pred cestou do Maroka som nemala ziadne ocakavania. Ani od vas ani od samotneho Maroka, a preto som zostala milo prekvapena, ze som o Expedition Club doteraz nevedela! Velmi sa mi paci vas koncept a aj samotna expedicia do Maroka dopadla na jednotku! Dakujem za uzasne zazitky.

Filip Fedor

Kurz horského průvodce - zimní část, průvodce: Vít Dubec, Tom Cimr

Krásná chata, výborná parta lidí, co si nádherně sedla. Možnost vyzkoušet si různé značky lavinového vybavení. Vím že tohle průvodci neovlivní, ale byl jsem i rád za to, že jsme zažili velmi rozmanité počasí, alespoň se dalo všechno názorně pozorovat.

Oba jsou mega hustí borci. Během simulací a tréninků lavinovky dávali hezky zpětnou vazbu, tak že jsem si některé věci fakt dobře zapamatoval.

Koukám, že moje recenze je psaná v samých superlativech. Ale ono to ani nejde jinak. Ani během kurzu ani po mě nenapadá něco, co by bych mu vytkl. Moc rád bych si za rok zopakoval, třeba jenom na prodloužený víkend.

Verča Bílková

Kurz skalního lezení - základy, průvodce: Vít Dubec, Tom Cimr

Jako absolutně všechny akce, které jsem doposud s EC absolvovala byla i tahle úplně boží - skvěle vybalancovaná teorie vs lezení. Dochází mi slovní zásoba a už moc nevím jak vás originálně pochválit. :) Takže díky moc za skvělou akci a super den!

Ctirad Macháček

Tátové s dětmi - surf v Maroku, průvodce: Vít Dubec, Filip Vítek

Mám rád nové věci, ale nejsem moc velký dobrodruh, byla to moje první cesta mimo Evropu. Většina akcí, které Expe pořádá jde trochu víc na dřeň, než jsem zvyklý, ale tahle akce pro táty s dětmi byla přesně podle mého gusta. Dobrodružství, ale tak nějak na pohodu. Věřím, že syn na to bude mít super vzpomínky a bude z něj třeba trochu větší dobrodruh, než jsem já. :) Surfování mě vždycky lákalo a tohle byl splněný sen. Výborné ubytko, které bych doporučil každému! Týden nabitý novými zážitky.

Průvodce Filipa znám už delší dobu, párkrát jsme spolu byli na takových lehce alternativních pobytech s dětským plaváním. Tady jako zkušený vůdce věděl vždy co a jak, ze všeho vytěžil maximum a všude hledal dobrodružství. Sníst si jídlo ze supermarketu na ubytku? Tak to ne, jdeme na tržiště, kde snídají místňáci... Nebylo to ale žádné slepě po hlavě, všude nám říkal na co si dát pozor a kde se nenechat natáhnout. Pohodový parťák. Víťa je super týpek, který s námi byl na surfech (hlavně s dětma) a občas se večer zastavil, měl na starost ještě další skupinu a brzo ráno vyrážel surfovat, takže jsme se bohužel poznali trochu méně. Ale i za tu chvilku jsme fajn pokecali.

Tereza Grafnetterová

Černá Hora - Bioč a Komovi, průvodce: Vít Dubec

Fajn kombinace přírody a i nahlédnutí do města, ochutnávka místního jídla, rafty. Představovala jsem si, že pojedeme divočejší řeku, ale byla to nakonec velká sranda. Díky minivanu jsme byli dost flexibilní a mohli si v něm nechávat část vybavení.

Vítek byl skvělý průvodce, uměl vyhodnotit situaci (bouřky :), najít hezká místa ke koupání, místa na spaní, podpořit při náročném výstupu/sestupu atd. Kytarový večírek byl báječnej. Snažil se, aby celá skupina byla spokojená a v pohodě a měl dost trpělivosti s naším specifickým humorem :)

Jana Králová

Černá Hora - Bioč a Komovi, průvodce: Vít Dubec

Vítek je veselý sympaťák, se kterým se člověk zasměje, ale také se dozví spoustu užitečných informací. Určitě jsem si přišla 100% v dobrých rukou. Celkově chválím pohodovou atmosféru. Všechno plynulo bez zádrhelů nebo nějakého stresu a tlaku a přesto jsme viděli mnoho krásných míst.

Tahle výprava s Expe pro mě byla cennou zkušeností. Dodala mi odvahu k dalšímu cestování a vlastně ještě více rozdmýchala chuť poznávat svět a vlastní hranice. Moc za to děkuji a doufám v mnoho dalších zážitku s Expe! :)

Šárka Francová

Kurz horského průvodce - letní část, průvodce: Vít Dubec, Tom Cimr

Super kurz, nečekala jsem tak komplexní zasvěcení do práce horského průvodce,  byla jsem fakt hodně mile překvapená profesionalitu a příjemným přístupem všech organizátorů.  Nastartovali můj zájem a motivaci vzdělávat se v tomto směru mnohem víc. Zajímají mě teď i témata,  která mi dřív připadala celkem okrajová a nudná (ano, taková meteorologie zní na první poslech fakt otřesně) ale najednou to dává smysl, když si to člověk propojí s tím, co se kde může stát atd. Atd. Za mě fakt super akce.

Monika

Jednodenní ferratový kurz 8.9.2018, průvodce: Vít Dubec, Tom Cimr

Skvěle vyvážená teorie s praxí, ferrat jsme si užili úplně dosyta, kluci organizátoři byli neuvěřitelně milí a zároveň profesionální... Prostě parádní kombinace :-)

Olda

Výsadek, průvodce: Vít Dubec

Víťa zvládl svůj úkol - dostali jsme se na místo výsadku, byly nám sděleny pravidla a na co si dát pozor (např. zaminování cílové oblasti) a všichni jsme zase v pořádku přijeli domů. Krom toho s ním byla v autě i mimo něj sranda. Já jsem s Víťou rozhodně spokojen! :-)

Výborná akce, na které jsme s mou skvělou parťačkou Dášou poznali neskutečnou štědrost a důvěru místních lidí! Opravdu jsem nečekal, že v 10 večer nás v prvním domě, který jsme zkusili, pozvou dále a nechají nás u sebe přespat! Podobně druhý den, kdy jsme přišli k místním vyfotit si ovčáckého psa a místo fotky jsme odcházeli s plnými žaludky a jídlem pro oba na půlku dne. To mi hlava prostě doteď nebere! :-) Až na pár krátkých výletů po ČR a SR s kamarády jsem se nikdy nevydal nikam dále z takových těch blbých důvodů jako "Tam nejezdi, to je nebezpečné. Tam tě akorát tak okradou. To bude drahé, to nestojí za to." a podobně. Výsadek mi ukázal, že lidé jsou úžasní a opravdu stačí přijít, zeptat se... a že pak opravdu není vůbec problém za 24 hodin přejít hranici státu, dostat se na 150 km vzdálené místo, najíst se (několikrát), sehnat místní pálenku a splnit po cestě ještě spoustu dalších úkolů, a to bez jediné koruny! Člověku se pak až nechce věřit, jak mohl být tak blbý a místo cestování sedět doma na zadku. Výsadek mě neskutečně nabudil k dalšímu cestování a poznávání světa!

Lenka

Rumunsko - Fagaraš, průvodce: Vít Dubec

I když se šla trasa prvně, Víťa to měl hezky vymyšlené, trasa byla perfektní, spoty na přespání taktéž. Víťa držel partu pospolu a snažil se uzpůsobit trasu i tempo tak, aby vyhovovala všem účastníkům. Skvělý nápad byl, jít trek z obou stran, potkat se na hřebeni s druhou skupinou a na závěr to všichni spolu hezky ukončit. Všechno boží !

Průvodce Víťu hodnotím milionem bodů z deseti. Je to zkušenej borec, přátelské povahy a svým úsměvem ohromil ženy, muže a i medvědi z okolí se na něj chodili dívat, jakej je to frajer.

Petra

Jednodenní ferratový kurz 27.5.2018 - PLNO, průvodce: Vít Dubec, Tom Cimr

Kluci byli skvělí a vytvořili skvělou atmosféru. Měli všechno skvěle připravené, mohli jsme si vyzkoušet různé typy vybavení a ke všemu nám dali info, na co si při pořízení dát pozor. Super místo - ferraty byly krátké, takže se dalo odpočívat a zkusit si to několikrát. Dozvěděla jsem se i na co se připravit, když budu plánovat ferratovou výpravu po vlastní ose.

Anička Hovořáková

Rumunsko - Fagaraš, průvodce: Vít Dubec

Víťa byl dle mého spojovací článek naší skupiny. Člověk na svém místě - spolehlivý, vtipný, rozumný a pohodový. Prostě takový, jaký by měl průvodce být.

Bára Kolaříková

Nepál - Dhaulágirí trek, průvodce: Vít Dubec

Nepál byl mým snem už od dětství, přála jsem si ho poznat a zažít v jeho skutečné podobě a Dhaulágirí trek mi to všechno splnil! Líbil se mi i program mimo trek - po prvním dni v Káthmándú jsem se těšila do hor a neměla potřebu trávit více času ve městech, ale po návratu z treku jsem si to naopak děsně užívala a cítila se tam jako doma.

Víťa je profík a skvělý vůdce, celou dobu se o nás hezky staral a dbal na bezpečí všech. Je to správný člověk na svém místě, kterého baví co dělá, dělá to dobře a dokáže to přenést na ostatní neuvěřitelným způsobem :)

Martin Pluhař

Kurz horského průvodce - zimní část, průvodce: Vít Dubec, Tom Cimr

Na kurzu bych pochválil:

1) Strukturu. Myslím, že teoretické základy pro pohyb v zimním terénu, lavinová prevence a záchrana byly jasné a dostatečné. Určitě jsem se toho dost naučil a samozřejmě následné výlety do okolí, praktické nácviky a šťourání ve sněhu spojily vrstvy všech informací do konzistentního celku.
2) Místo. Chata Liezener Hütte byla fakt dobrá volba. Pro potřeby kurzu splňovala všechny potřeby a okolí je ideální na půldenní/jednodenní výlety i házení lopatou poblíž chaty.
3) Toma s Víťou za přípravu a veškerou péči.
4) Účastníky za příjemný kolektiv a super spolupráci.
5) Bylo to pro mě fakt skvěle strávených 6 dní, kdy jsem se bavil, odpočinul a hlavně se něco nového naučil.
6) Základy na kterých se dá dál stavět. Určitě teď po kurzu vím, co chci dál studovat a kde se dá přidat/dohánět.