Reference

Patrik

Venediger Hohenweg - hřebenovka východního Tyrolska - PLNO, průvodce: Andrej Tkačuk

O Brněnském Expedičním klubu jsem se dozvěděl přibližně před rokem, kdy jsem se přihlásil na výpravu do Nepálu na trek Mardi Himal. Ten však bohužel kvůli nešvaru s rozšiřující se chřipkou padl. Pro cestovatele nastala doba temna a každý z nás určitě hledal nějaké východisko alespoň na pár dní. V průběhu času jsem pokukoval na akce, které je klub v momentální situaci schopen zrealizovat a zaujala mě hřebenovka ve východním Tyrolsku. Moc dlouho jsem se nerozhodoval, jelikož jsem letos kvůli zaměstnání a šaškárně s kašlem nemohl čerpat moc dovolené a využíval jsem hlavně prodloužené víkendy. Konec letošních prázdniny se stejně jako jejich začátek pro mě tedy nesl v duchu hor.

Průvodce hodnotím 1* - Komunikativní a věčně vysmátý pohodář, od kterého se můžete naučit spoustu užitečných věcí. Například nezapomenout si sebou vzít něco dobrého na zahřátí nebo se nebát uvařit si v teple domova .

Zuzka Mevaldová

Lyžařský kemp - Solden - PLNO, průvodce: Jeník Jurečka

Chválím výběr lyžařského střediska, dopravu, ubytování i náplň celého kurzu. Průvodce Jeník je naprosto skvělý! Sympaťák, pohodář, je s ním legrace, báječný lyžař, který umí své dovednosti předat dál.

Skvělá akce, ráda s vámi pojedu lyžovat znovu!

Gabriela Vitásková

Zpočátku jsem měla obavu, zda budou moje síly stačit na tuto výpravu, přeci jen jsem typická kancelářská myš, která se na hory dostane tak více méně sporadicky a to vesměs jen na víkend. S Expedition club jsem byla zatím jen podruhé, ale opětně nezklamal. Sešla se dobrá parta lidí, kteří jsou normální - nejsou to zhýčkaní lidé, kteří se budou ofrňovat nad tvrdou matrací, špatným počasím, nefungujícím internetem apod. nepodstatnými věcmi, ale užívají si čistě krásu hor a společnost stejně laděných lidí. Průvodce Andreje jako průvodce hodnotím jen a jen kladně. Je to velký pohodář, stále s dobrou náladou. Snažil se svoji pozornost rovnoměrně věnovat všem zúčastněným.Pokud někdo váhá.... tak mohu jen doporučit, určitě tato expedice stojí za to.

Lucy

Seakajaky na rakouských jezerech, průvodce: Eva Mariánková

Po osobnostní stránce je Eva hodně na pohodu, a z hlediska průvodcování je opravdu profesionálka. Těším se, že spolu jedeme i na Ararat :)

Dále bych na této akci chtěla pochválit:

• Itinerář. Byl poskládaný logicky, dobře jsme si zapádlovali a protáhli jsme i nohy.
  • Kayaky. Pádlování je skvělá aktivita, a ještě v takovém krásném prostředí.
  • Dobrý výběr kempů.
  • Čekání na nejpomalejšího člena, ať na vodě nebo na kopci.

Mám pocit, že z těch 4 dnů jsme využili každou sekundu. Pro člověka nezvyklého pádlovat jsou 3 dny na kayaku trochu výzva, ale rozhodně se to dá zvládnout. Není kam spěchat a příroda rakouských Alp je nádherná. Byl to úžasný zážitek, někdy si to musím zopakovat :)

Filip Fedor

Kurz horského průvodce - zimní část, průvodce: Vít Dubec, Tom Cimr

Krásná chata, výborná parta lidí, co si nádherně sedla. Možnost vyzkoušet si různé značky lavinového vybavení. Vím že tohle průvodci neovlivní, ale byl jsem i rád za to, že jsme zažili velmi rozmanité počasí, alespoň se dalo všechno názorně pozorovat.

Oba jsou mega hustí borci. Během simulací a tréninků lavinovky dávali hezky zpětnou vazbu, tak že jsem si některé věci fakt dobře zapamatoval.

Koukám, že moje recenze je psaná v samých superlativech. Ale ono to ani nejde jinak. Ani během kurzu ani po mě nenapadá něco, co by bych mu vytkl. Moc rád bych si za rok zopakoval, třeba jenom na prodloužený víkend.

Lukáš Oberreiter

Zugspitze a Grauspitz - nejvyšší vrcholy Německa a Lichtenštejnska, průvodce: Adam Stejskal

Pochválil bych informovanost o výšlapech. Bylo to jak pro dobro průvodce, tak pro naše dobro, abychom nešli slepě za ním. Takhle si každý mohl do jisté míry volit i vlastní tempo. Především chválím i brutální improvizační změnu a reakci na covidovou situaci ve Slovinsku. Super.

Průvodce Adam byl skvěle připravený a nenechával stěžejní věci náhodě. Časový nátlak se ukázal jako velmi důležitý, jinak by se asi nedaly vylézt dva nejvyšší vrcholy za tak krátkou dobu. A taky je to hecař, což je pro mě osobně asi nejdůležitější -D.

Jsem naštvanej, že jsem žádný takový trip nepodnikl mnohem dřív. Zároveň jsem ale rád, že jsem tohle mohl okusit skrze vás ). Byla to famózní zkušenost, takže snad příště někde jinde! )

Martin Zavadil

Seakayaky na rakouských jezerech, průvodce: Eva Mariánková

Tahle výprava byla naprostá pohodička. Vyzkoušet si seakayak na klidné hladině rakouských jezer je skvělý úvod do pádlování na seakayaku pro začátečníka. Jednodenní výlet do hor byl také příjemným zpestřením. Potkal jsem nové zajímavé lidi a naučil se něco nového.

Eva je skvělá a velmi zkušená průvodkyně. Ještě na souši nám vysvětlila techniku pádlování a věnovala se našim dotazům i na vodě. Vyhověla všem přáním účastníků  a rád s ní pojedu někdy na další výpravu.

Petr Kovářík

Hochschwab - zimní přechod - poslední 2 místa, průvodce: Ondřej Kovářík

Ondra byl skvělý, stopro splnil očekávání, udržel si přehled nad nejrychlejšími i nad pomalejšími členy výpravy, pružný - vstřícný kompromisům, výborně připraven, jen to počasí mohl zajistit lepší.

Martin Pluhař

Kurz horského průvodce - zimní část, průvodce: Vít Dubec, Tom Cimr

Na kurzu bych pochválil:

1) Strukturu. Myslím, že teoretické základy pro pohyb v zimním terénu, lavinová prevence a záchrana byly jasné a dostatečné. Určitě jsem se toho dost naučil a samozřejmě následné výlety do okolí, praktické nácviky a šťourání ve sněhu spojily vrstvy všech informací do konzistentního celku.
2) Místo. Chata Liezener Hütte byla fakt dobrá volba. Pro potřeby kurzu splňovala všechny potřeby a okolí je ideální na půldenní/jednodenní výlety i házení lopatou poblíž chaty.
3) Toma s Víťou za přípravu a veškerou péči.
4) Účastníky za příjemný kolektiv a super spolupráci.
5) Bylo to pro mě fakt skvěle strávených 6 dní, kdy jsem se bavil, odpočinul a hlavně se něco nového naučil.
6) Základy na kterých se dá dál stavět. Určitě teď po kurzu vím, co chci dál studovat a kde se dá přidat/dohánět.

Eva Adamová

Totes Gebirge na sněžnicích - PLNO, průvodce: Markéta Peggy Marvanová

S výpravou jsem byla maximálně spokojena a mám hezké vzpomínky. :)

Trochu adrenalinu v lavinovém terénu bylo, ale Peggy vše brala velmi zodpovědně a plně jsem jí důvěřovala. Průvodkyně byla skvělá! Kamarádská, vtipná a zodpovědná! Moc ráda Peggy potkám na dalších výpravách Expedičního klubu.

Erika Macháčková

Lyžařský kemp - Solden - PLNO, průvodce: Jeník Jurečka

Jeník byl moc fajn. Program přizpůsobil přání skupiny. Zvládl se věnovat všem, i když jsme nebyly všichni na stejné úrovni. Ač kurz trval vlastně jen tři dny, všichni jsme se shodli, že nám pomohl zdokonalit styl. Ač jsme všichni nějak lyžovat uměli, Jeník vždy zanalyzoval oblouk, přesně věděl, co kdo dělá špatně a proč. Taky pomohlo to, že nás natáčel a my pak viděli chyby na videu. Resp. na konci kurzu jsme viděli, jak už nám to krásně jde. :))

Michaela

Seakayaky na rakouských jezerech, průvodce: Eva Mariánková

Eva je skvělá a najde si řeč s každou osobností ve skupině. I když mě potkaly zdravotní problémy, které mě nakonec přivedly ke spaní mimo kemp, tak Eva neměla naprosto problém s tím, že se na noc oddělím od skupiny a pohodově jsme se pak domlouvaly přes mobil, kde se druhý den sejdeme.

Jsem ráda, že jsem konečně ulovila místo a mohla s Expe vyrazit a poznat skvělé lidi. Těším se na další zážitky!

Jiří Stojan

Hangar boulder camp - Zillertal, průvodce: Hangár Tým, Jeník Jurečka

Honza byl perfektní. Myslím, že si sedl s celou skupinou a bylo to s ním moc fajn. Celkově tato akce proběhla ve velice uvolněném duchu. Vše bylo na domluvě celé party a myslím, že jsme si to všichni moc užili. Já konkrétně jsem byl nadšený. Každý večer jsem se těšil na další den, co mne zase čeká. Průvodce i lidé, kteří se akce zúčastnili byli moc fajn a hodně jsme se nasmáli. Celkově boulder camp - Zillertal překonal má očekávání a doporučil bych ho jak lezcům s méně zkušenostmi, tak pokročilým.

Erik Pokorný

Totes Gebirge na sněžnicích - PLNO, průvodce: Markéta Peggy Marvanová

Peggy byla úžasná. Vtipná, rázná, energická, skvěle vyřešila všechny problémy s noblesou. Jel bych s ní až na konec světa. :)

Top akce, díky moc!

Kateřina Bouzková

Hochschwab - zimní přechod - poslední 2 místa, průvodce: Ondřej Kovářík

Ondra je ostatně jako všichni, s kterými jsem na akci byla, zodpovědný, kdokoliv měl problém s čímkoliv, pomohl, poradil.. Fyzicky dobře vybavený a zdatný :-) A je to člověk veselé mysli, což mám ráda. Jen tak dál :-)

Líbilo se mi spaní ve winterraumu, seznámení se s lavinovou výbavou, východ slunce na vrcholu Hochschwabu. A co se mi nelíbilo? Tání sněhu v lednu v Alpách v 2000 m n. m.! (Za což samozřejmě Expe nemůže :-D)