Reference

Zde jsou reference lidí, kteří s námi cestovali.

Josef Vašata

Silvestr pod sněhem v Bosně - Sutjeska, prosinec 2019, průvodce: Petr Uhmann

Průvodce Petra hodnotím celkově velmi pozitivně. Je to komunikativní sympaťák, který dokáže řešit jakékoliv situace a dokáže se o nich pobavit a dává prostor i ostatním. Byl to člověk, který měl naší důvěru a nebyl žádný problém po celou dobu naší expedice. Dále mám velké plus k tomu, jak dokáže rychle přijmout změny nebo vymyslet i náhradní plán v případě nečekané situace.

Líbila se mi celková uvolněnost a pohodovost, nic není přesně dané a nemusí se hnát za nějakým plánem. Samozřejmě i výběr místa Sutjeska a celkově Bosna je super nápad. Příroda x počasí x výběr lokality - tohle byla prostě bomba, nikdy jsem se nějak nestresoval. Průvodce nás vzal jak na zajímavá místa k vidění, tak i do restaurací, kde to bylo levné a jídlo perfektní. Hodně se mi líbil první apartmán.

Poprvé jsem jel někam s Expedičním klubem. Zážitek to byl opravdu intenzivní :-), i když jsem si říkal, že příště chci do tepla, tohle mě prostě bavilo. Není to opravdu pro každého, jelikož se tam o vás nikdo nepostará, a tak to prostě má být. Ano, pomáhali jsme si, ale nikdo tě nebude vodit za ručičku, přeci jen je to expedice. Díky tomuto člověk pozná nejenom jiné kraje, ale i další zóny uvnitř své hlavy, kam by se sám třeba ani nevydal. Celkově to hodnotím velmi pozitivně. Díky.

Lucie Hudcová

Týdenní Bosna, červen 2019, průvodce: Standa Dadák

Standa byl kliďas jako hrom. S dokonalou grácií ustál sociálně náročnější situace, neztrácel hlavu a když někdo přišel s něčím, co pro něj mělo představovat problém, Standa pohotově přišel s alternativním řešením nebo rovnou s několika. Tohle bych opravdu ráda zdůraznila, protože taková situace určitě nenastala jen jednou (ať už šlo o to, že někdo něco opravdu nezvládal nebo se jen prostě zrovna potřeboval vymrčet), a pokaždé ve mě dokázal tento jeho přístup vyvolat vlnu obdivu. Nedělalo mu problém zvolnit tempo s ohledem na slabšího, staral se, jestli pijeme dost vody (ikdyž já se spíš starala, jestli pijeme dost piva), snažil se rozproudit konverzaci, když zrovna vázla a prostě celkově se to snažil dělat hezký - a podle mě nanejvýš úspěšně. Mně bylo v Bosně opravdu krásně a svůj podíl na tom bezpochyby nese Standa. A poslední věc - celou tu dlouhou cestu (nejen) zpátky, kdy nás provezl neskutečnou bouřkou tak hebce, že se mi v tom bordelu podařilo usnout, odřídil sám, za což před ním taky smekám.

Moc se mi líbilo, že jsme první 2 noci spali u místního, takže proběhla interakce s místní kulturou opravdu důsledně. Členové naší smečky byli strašně fajn (až na nějakou tu výjimku), atmosféra byla hodně uvolněná a to taky udělalo svoje, stejně jako úžasný počasí.

Karel Pešata

Týdenní Bosna, červen 2019, průvodce: Standa Dadák

Kdyby mi někdo před touto akcí řekl, co všechno zvládnu a zažiju, klepal bych si na čelo. Byl to intenzivní a nezapomenutelný týden. Zpětně si říkám “Waaauuu, to jsem fakt všechno zažil za jeden týden…?!”. Těžko se mi proto vybírá, co konkrétního pochválit, protože ta expedice jako celek byla neskutečný zážitek - od prvního kafe v Sarajevu až po after party v Brně, ze které jsem šel rovnou na vlak v 10 ráno. Co ale obzvlášť chválím, byla skvělá parta lidí. Až snad na jediného člena výpravy, jsme podle mého dokázali fungovat jako tým, který se zná roky a ne sotva týden. Určitě tomu nemalou měrou pomohl právě Standa, které ho jsme snad všichni vnímali jako zkušenějšího kámoše a ne jako průvodce. Tato expe posunula moji komfortní zónu (fyzickou i psychickou) a jsem za to moc rád. Nicméně byly 3 okamžiky, které pro mě byly svoji atmosférou naprosto luxusní • výše zmíněná cesta po hřebeni z Vito a její překonání • neplánovaná večerní procházka na nějaký “No name” kopec ) • párty v Mostaru (btw. doufám, že jste našli mostarskému kuželu v klubovně nějaké pěkné místo ) )

Věrka Lorencová

Týdenní Bosna, červen 2019, průvodce: Ondra Šperka

Na akci bych pochválila zaprvé PRŮVODCE. Ač podstatně mladší než většina účastníků, má respekt, jde sám příkladem, nic mu není zatěžko. Má smysl pro humor a velké znalosti. Je dokonalý diplomat, umí perfektně jednat s lidmi.. Vše zařídil, ale nenásilně, všichni jsme si ho chválili. S Ondrou bych jela znovu a kamkoliv - bez zaváhání. Dále bylo super naplánování cesty, pobytu, výběr destinace. Sešla se výborná parta - k dokonalosti nic nechybělo.

Roman

Velikonoce v Bosně, duben 2019, průvodce: Honza Švábenský

Honza akci zvládl na výbornou. Treky měl dobře připravené. Bylo vidět, že se v horách vyzná. Líbilo se mi, že neměl problém ukončit výstup těsně pod vrcholem, protože by při pokračování hrozilo zbytečné riziko. Dokázal odhadnout možnosti všech členů výpravy a upravit tak program ke spokojenosti všech.

Akci není co vytknout. Perfektní organizace a vyšlo i počasí. Hlavně tři dny, po které jsme šli treky, odpovídaly přesně tomu, jak jsem si akci představoval.

Monika

Velikonoce v Bosně, duben 2019, průvodce: Honza Švábenský

Musím uznat, že Honza to s námi neměl vůbec jednoduché, ale nakonec si s neposlušnou a prostořekou skupinkou, která ho převyšovala jak věkem, tak řečmi, hravě poradil. Je to prostě borec do nepohody, který se neztratí na dálnici, ve městě a už vůbec ne v horách. Je pro každou srandu a výzvu a s radostí jemu vlastí vás milerád vyvede z komfortní zóny, na což budete ještě notnou chvíli vzpomínat. Chválím nabitý program, který nám během krátké doby přinesl spoustu báječných zážitků a vzpomínek.

Tomáš Lovas

Bosna, červenec 2018, průvodce: Dan Bokiš

Těším se na další akci :-) Jen se mi opakovaně potvrzuje, že na tento typ akci nejezdí žádní pitomci a vždy je super nálada. A pak se mi nechce ani domů :-D

Průvodce Danek byl skvělý, byl dobře připraven, i když jel na první větší akci. Znal dobře místní poměry a historii, o které povídal. Byla s ním sranda. Značka ideál. Co se týče výpravy - chválím dobrý poměr město a příroda a výběr lokalit.

Jakub Huráb

Silvestr Finsko, prosinec 2016, průvodce: Martin Ksandr

Průvodce hodnotím na výbornou, Martin je super borec, nemám co dodat.

Tak jako i na předchozích 4 expedicích zase skvělá banda. Za ty peníze docela velkej luxus na jezeře ve srubech. Vše splněno, tak jak bylo plánováno, prostě výbornej výlet. Petrohrad byl hodně zajímavej, jak moc nejsem na města, tak mě fakt hodně zaujal.

Pavel Šístek

Silvestr Bosna, prosinec 2016, Martin Dubec

Jste bezva tým! Martin alias Citrus je bezva, stejně jako Dany a další. A všichni jsou neúnavní, vtipní, komunikativní, svolní k různým veselým kouskům. Rozhodně chválím výběr lidí - jak průvodců, tak účastníků. A hodně zážitků s minimální dovolenkovou investicí.

Rád se zase k nějaké akci připojím!

Ondřej Peč

Zimní Bosna na sněžnicích, březen 2017, průvodce: Tom Cimr

Tom byl opravdu super!! Všechno věděl a znal, nebál se toho a všechno s chladnou hlavou vyřešil....

Určitě chválím míru náročnosti. Rozhodně se nejednalo o výpravu pro každého. Jezdit na lyžích sem a tam zvládne každý, zkuste ale ujít 16 km za den ve vysokém sněhu...to je už pořádná dávka...a to se mi právě líbilo. Kdybych chtěl vycházku po horách, jedu s cestovkou. Super bylo také vyvážení trekingu s poznáváním měst a místních specialit (zejména pálenek) :-D

Díky, díky,díky...jak jsme s oblibou říkali, při tomhle výletě jsme si konečně připadali jako chlapi :-)

Karel Kysela

Zimní Bosna na sněžnicích, březen 2017, průvodce: Tom Cimr

Tom je sympaťák, profík, pohodář. Líbila se mi celková skladba výpravy, kdy jsme navštívili město, dali přenocování se sprchou, pak dvě noci v přírodě a před návratem opět město se sprchou. Bylo to skvělé. Příště opět s vámi.

Petra Macháčková

Zimní Bosna na sněžnicích, březen 2017, průvodce: Tom Cimr

Tom byl super :-) Klidnej kluk, kterej neměl ztřeštěný nápady...teda vlastně občas jo :-), ale nikomu se při tom nic vážnějšího nestalo. Co se mi líbilo - když některá z nás vypadala zmrzle, tak nám nabídl svou vrstvu, při výstupu jsme dělali přestávky a počkali na ostatní. Když jsme se o trochu zpozdili s odjezdem, tak mu to sice vadilo, ale nedal to moc znát :-)

Možná to bude tím, že to byla moje první výprava a to bývá člověk vždycky hodně nadšený...líbil se mi koncept, že parta lidí podobnýho ražení vyrazí do hor, skamarádí se, zažije spoustu věcí, který by sami asi nikdy nepodnikli. Těch devět lidí je akorát. Taky se mi líbí, že není pevně daný, co budeme dělat...a taky pohodová atmosféra.

Eva Černochová

Bosna, září 2017, průvodce: Ondřej Švirák

Náš průvodce byl naprosto fantastický. Skvělý řidič, neúnavný (a neunavitelný) => tímto ještě jednou děkuji za zachráněnou výbavu, pro kterou mi Ondra v polovině výstupu na Vito doběhl na úplný začátek stezky. Člověk pro každou špatnost. Udělá, co účastníkům na očích uvidí (vyleze třeba pro nezralé granátové jabka.... protože by už mohly být...). Kamzíci blednou závistí, Ondra je totiž v horách ve svém živlu. Přední voj, zadní voj střídá podle potřeby. Generálským komplexem rozhodně netrpí a naše ukňourané remcaní a blbé a ještě blbější dotazy snášel s obdivuhodným nadhledem. Sečteno & podtrženo => Ondra je rozhodně člověk, se kterým chcete jít po skončení akce na pivo.

Do expedičního balíčku prosím přidávat silné antidepresiva, aby si po příjezdu domů někdo nehodil mašli, protože už je konec...