Bylo z něj dolováno nerostné bohatství, vidělo a odneslo války, zničil ho socialistický průmysl.
Krušné hory měly v minulém století nepříjemnou pověst a staly se synonymem silně zničené přírody. Neživá země - měsíční krajina s umírajícími stromy nad špinavými doly a elektrárnami. Imisní kalamita ze 70. a 80. let se černým písmem zapsala nejen do dějin horského masivu, ale i do života a osudů zdejších lidí. Denně museli dýchat znečištěný vzduch, jejich obydlí často halila smogová deka. Nejdelší české pohoří bylo svědkem všeho, co naší zemi postihlo. Bylo z něj dolováno nerostné bohatství, vidělo a odneslo války, zničil ho socialistický průmysl. Na severozápadní hranici Československa vzniklo území, které mohlo být demonstrací toho, co lidstvu zbude, pokud nebude přemýšlet. To však již není pravda! Po necelém půl století patří Krušné hory k jedněm z nejčistějších pohoří v České republice. Stává se z nich zapomenutý turistický grál, protože všichni básní o Šumavě, Jizerkách, Krkonoších a "Krušky" jsou tak trochu mimo. A to nejen obrazně řečeno, ale i geograficky. Tak schválně, kdo z vás už někdy Krušné hory navštívil?
Pokud se chceš zúčastnit této výpravy, nesmí ti dělat problém chůze po horách s batohem na zádech. Předpokládáme, že už s tím máš nějaké předešlé zkušenosti. Rámcově se jedná o 15 km s patnáctikilovým batohem pár dní po sobě.
Brzy ráno vyjedeme naší expediční dodávkou z Brna přes Prahu do Chomutova, kde necháme odstavené auto a dál už půjdeme pěšky. V šesti dnech přejdeme Krušné hory až do Kraslic, odkud vezmeme vlak do Sokolova a následně zpět do Chomutova. Na večer se dostaneme přes Prahu zpět do Brna.
Druhou, třetí a pátou noc strávíme pod střechou apartmánů na postelích a zbylé dvě ve stanu. U této výpravy budeme klást zvýšenou pozornost na hmotnost batohu. Tomu je potřeba přizpůsobit volbu stanu a celkového vybavení na camping. Se vším tě seznámí sám průvodce :-)
Stravu řešíš sám za sebe. První den se můžeme navečeřet na konci dne v Nové Vsi, další den se setkáme s civilizací až v samotném závěru etapy, kde nejdříve budeme procházet Měděncem a nakonec složíme hlavu v obci Kovářská. Zde se dají nejen dokoupit zásoby jídla, ale také tu můžeme skočit na večeři. Třetí den se dá občerstvit v poslední třetině etapy na Klínovci nebo až v cílové destinaci Boží Dar. Podobně na tom budeme i následující den, kdy se 5 kilometrů před cílem křižuje obec Abertamy a nedaleko našeho místa na spaní se dají v Horní Blatné dokoupit zásoby. Poslední dva dny výletu je vždy možné se najíst v restauraci nebo dokoupit zásoby až v cíli daného dne. Vzhledem k denním dávkám kilometrů a délky výpravy doporučujeme nakoupit dehydratovanou stravu, která nezabírá příliš místa a váhy. Vařit si buď budeme na plynových vařičích, nebo využijeme místních restaurací.
Budeme se pohybovat hlavně na horách, a to co nejvíce na lehko. Ideálně bys měl být schopný se sbalit do 45 l batohu. Celou trasu lze projít v nízkých pohorkách nebo teniskách. Seznam doporučené výbavy najdeš v tomto checklistu. Pokud ti něco chybí, můžeš si to půjčit u nás - půjčovnu najdeš na Expedičním eshopu ZDE. A pokud se ti líbí naše filozofie, můžeš nás reprezentovat na horách i jinde - připravili jsme pro tebe v eshopu pár expedičních vychytávek, které by se ti mohly na výpravě hodit.
Plán akce je pouze orientační, je ovlivňován počasím, osudem a přáním samotné skupiny.
Jedná se o společný zájezd členů spolku Expedition Club International z.s., která je zajištěna podle platné legislativy cestovní kanceláří Expediční klub s.r.o , jež má platnou koncesi i pojištění proti úpadku u pojišťovny UNIQA ZDE. Jedná se o zájezd dle zákona č. 89/2012 Sb., část 4., HLAVA II., Díl 6. Na tuto výpravu je aplikován zvláštní režim DPH.
Po podání přihlášky Ti přijde obratem email "potvrzení o přijetí přihlášky". Následně Tě osobně kontaktuje průvodce, který s tebou probere detaily výpravy, až poté Ti finálně schválí přihlášku.
Po schválení přihlášky průvodcem Ti přijde email o schválení přihlášky a budeme po Tobě požadovat zálohu, která činí 50% ceny výpravy. Doplatek po Tobě budeme chtít 47 či 37 dní před začátkem výpravy, dle typu výpravy. K oběma platbám Tě vyzveme emailem. Více v Části 4. smluvních podmínek.
Určitě není problém vystavit fakturu na zájezd dříve, přímo na tvého zaměstnavatele (např. proplacení z FKSP či jiné zaměstnanecké benefity).
Řidičem bude po většinu času průvodce, ale kvůli bezpečnosti se po předchozí dohodě na dálnici vystřídá se zkušeným řidičem z Vašich řad. Ti kdo sedí na předních sedadlech nikdy nespí a mají za úkol konverzovat s řidičem a udržovat jej bdělého.