Reference

Matúš Gúčik

Výstup na Ararat, průvodce: Markéta Peggy Marvanová

Akcia je veľmi dobre premyslená, záložný deň na výstup je dobrá možnosť a vzhľadom na to, že naša skupina je musela využiť, tak pre mňa je to veľké plus! Nie vždy sa dá pružne prispôsobiť program ale tu je to vítaná možnosť. Sprievodca - Peggy Marvanová je skvelá! Úžasná žena, osobnosť a veľký dobrák!

Naozaj som si akciu užil. Splnil som si sen a prežil som aj chvíle, ktoré som si myslel, že nezažijem. Všetko bolo presne tak, ako to malo byť. Myslím si, že nikto z nás, čo sme to prežili si nemôže sťažovať. Zážitky sú parádne a teším sa, keď vyrazím s Expe na ďalšiu akciu!

Roman Bartuněk

Trekking v Jordánsku, průvodce: Pavlína Adam

Líbil se mi zejména trek z Dany do Petry. Byl poskládaný tak, že každý den byl trošku jiný a vůbec by mi nevadilo, kdyby byl o trochu delší.

Pája je super holka, která je pro každou špatnost v dobrém slova smyslu. Celou akci měla perfektně naplánovanou, což muselo dát spoustu práce. Když se vyskytl nějaký problém, hned ho vyřešila. Rád s Pájou pojedu na nějakou další akci.

Michal Bernát

Víkendovka: Nejvyšší hory Beneluxu na kole, průvodce: Honza Bořil

Cestování s Expedition Clubem mohu vřele doporučit. Určitě bych ocenil i perfektní webovky, které jsou ve srovnání s konkurencí podobných cestovatelských skupin, jasně nejpřehlednější.

Honzu jsem viděl poprvé až den před odjezdem a musím říct, že se jedná o přátelského a zkušeného průvodce, který ví co dělá.

Ctirad Macháček

Tátové s dětmi - surf v Maroku, průvodce: Vít Dubec, Filip Vítek

Mám rád nové věci, ale nejsem moc velký dobrodruh, byla to moje první cesta mimo Evropu. Většina akcí, které Expe pořádá jde trochu víc na dřeň, než jsem zvyklý, ale tahle akce pro táty s dětmi byla přesně podle mého gusta. Dobrodružství, ale tak nějak na pohodu. Věřím, že syn na to bude mít super vzpomínky a bude z něj třeba trochu větší dobrodruh, než jsem já. :) Surfování mě vždycky lákalo a tohle byl splněný sen. Výborné ubytko, které bych doporučil každému! Týden nabitý novými zážitky.

Průvodce Filipa znám už delší dobu, párkrát jsme spolu byli na takových lehce alternativních pobytech s dětským plaváním. Tady jako zkušený vůdce věděl vždy co a jak, ze všeho vytěžil maximum a všude hledal dobrodružství. Sníst si jídlo ze supermarketu na ubytku? Tak to ne, jdeme na tržiště, kde snídají místňáci... Nebylo to ale žádné slepě po hlavě, všude nám říkal na co si dát pozor a kde se nenechat natáhnout. Pohodový parťák. Víťa je super týpek, který s námi byl na surfech (hlavně s dětma) a občas se večer zastavil, měl na starost ještě další skupinu a brzo ráno vyrážel surfovat, takže jsme se bohužel poznali trochu méně. Ale i za tu chvilku jsme fajn pokecali.

Bára Kolaříková

Maroko - lezení v Todře, průvodce: Jan Polášek

Program byl parádní a nabitý zážitky - kromě lezení jsme se vydali do pouště i do trochu zapomenutých a o to kouzelnějších hor. Možnost okouknout zblízka prváč, bylo takovou třešničkou. :)

Rozmanitost průvodcova oslovování se pěkně odráží v jeho osobnosti :) Profesionální tulák a právník v jednom, neskutečný kliďas a srdcař vždycky ochotný s čímkoliv pomoc.

Akce neměla chybu a neskutečně mě namotivovala k posouvání dalších lezeckých cílů ❤️

Dada Slavkovská

Výstup na Ararat - PLNO, průvodce: Markéta Peggy Marvanová

Bol to zážitok na celý život. Pochválila by som, že expedice splnila (dokonca sem tam prekonala) očakávaný level zimy, diskomfortu, bolesti nôh a potom zaslúženej odmeny vo forme jedla, lázní a baklavy. Za mňa 11/10, absolútna spokojnosť, bolo to to pravé dobrodružstvo! ❤️

Peggy bola ako průvodce výborná. Trpezlivá, správne akčná a hlavne extrémne starostlivá. Vždy sa zaujímala, či máme čo jesť/piť, či niekomu nie je zima alebo zle. Plus dokáže zjesť dvojité porce kebabu a let’s be real, to je najdôležitejšie. :)

Adam Lysák

Shetlandy a Orkneye - poslední místo, průvodce: Barča Podlipná

V mém případě se jednalo o první expedici s Expedition Clubem a dokonce i první akci tohoto charakteru. Nemám moc s čím porovnávat, ale osobně hodnotím celou expedici jakou velmi povedenou. Na začátku jsem měl nějaká očekávání, ale ta byla naprosto překonána. Celý ten koncept akce tohoto charakteru mě dost nadchnul a myslím, že to určitě nebude první ani poslední akce, na kterou se s Expedition Clubem přidám.

Průvodkyně Barča to zvládla naprosto výborně. Rád se v budoucnu účastním dalších akcí, které povede.

Lucie Šolcová

Víkend na seakajaku - Spreewald, průvodce: Tereza Cupáková

V seakajaku jsem seděla poprvé, expedice se konala na opravdu krásném místě, s hezkým zázemím, plně odpovídala popisu akce, moc chválím rozložení ujetých km na vodě.

Terka je člověk na svém místě =) usměvavá, milá, nápomocná, všímavá, se smyslem pro humor, poradí, všechno krásně vysvětlí.

Příště zase =) děkuji L.

Petr a Petra

Sokotra - Jemen, průvodce: Filip Vítek

Na výpravě bychom pochválili vzestupnou tendenci zážitků, kdy si každým dnem říkáte, že to je to nej, ale další den přijde ještě větší pecka. Neuvěřitelné gastronomické zážitky v polních podmínkách.

Průvodce Filip byl za nás jednoznačně perfektní, když bylo potřeba, byl vždy připraven podat pomocnou ruku a řešit okamžitě nastalé situace dle potřeby. Navíc s ním byla neuvěřitelná prdel.

Byla to naše první zkušenost s Expe a s ohledem na zkušenosti určitě nebyla poslední.

Martin Charvát

Omán za vůní kadidla, průvodce: Milča Mařáková

Milča je energická a usměvavá , během výpravy se pro vás snaží udělat absolutní maximum. Velice dobře reaguje na změny a dynamiku v týmu. Oceňuji její schopnost naslouchat a  otevřeně komunikovat případné konstruktivní připomínky a "kritiku", což není v českých areálech mnohdy úplně zvykem. (ještě když jste nejmladší na výpravě :) Zkráceně, je to inteligentní žena s velkým potenciálem, chutí objevovat a srdcem na správném místě.

Nikdy jsem moc takto organizovaně  necestoval (vždycky spíše na vlastní pěst), musím ale říci, že to bylo fakt super.

Pája

Silvestr v Ománu - PLNO, průvodce: Vojta Lokša

Pochválila bych úplně všechno, byla to moje první expedice a byla úžasná. Krásná destinace a ještě lepší parta lidí.

Vojta byl super! Expedice byla super a Vojta vždy informoval, vždy se ptal i na náš názor což bylo fajn. Hodně se mi líbilo jak vždy našel spoustu informací o místě, na kterém jsme se nacházeli. Ráda bych s ním jela na další expedici!

Bylo to skvělý. Děkuju moc! :)

Jana Králová

Černá Hora - Bioč a Komovi, průvodce: Vít Dubec

Vítek je veselý sympaťák, se kterým se člověk zasměje, ale také se dozví spoustu užitečných informací. Určitě jsem si přišla 100% v dobrých rukou. Celkově chválím pohodovou atmosféru. Všechno plynulo bez zádrhelů nebo nějakého stresu a tlaku a přesto jsme viděli mnoho krásných míst.

Tahle výprava s Expe pro mě byla cennou zkušeností. Dodala mi odvahu k dalšímu cestování a vlastně ještě více rozdmýchala chuť poznávat svět a vlastní hranice. Moc za to děkuji a doufám v mnoho dalších zážitku s Expe! :)

Jan Novák

Řecké hory - PLNO, průvodce: Honza Bořil

Brňák co je zvyklý na zimu v říjnu, byl překvapený 30 stupňovým vedrem v Řeckých horách. Bylo to ale příjemné. Olymp je pro mě místem plným tajemstvím a pozitivní energie. Nejen dosažením vrcholu Mytikas, ale i samotná cesta pro mě byla zážitek a splněným snem. Mám chuť zase vyrazit.

Průvodce Honza je běžící ďábel, který za sebou táhne svět. Profesionální přístup a přátelské vystupování. Dokáže namotivovat, ale taky velet. Všechny vlastnosti vůdce. Až těsně pod vrcholem Olympu jsem pochopil, že je i velmi starostlivý. Svoje ovečky nepouští z očí. Co mu chybí na věku, to dohání důvtipem. Ať leze co nejvýš, ale ať nezapomíná, že blízko slunce je opravdu horko.

Helena

Silvestr v Ománu, průvodce: Pavlína Adam

Na ománskou výpravu jsem se přihlásila na poslední chvíli a rozhodně jsem nelitovala. Pája je neskutečně milá, pohodová, empatická a zachovává si pozitivní myšlení i v mezních situacích, které někdy cestování přináší a zároveň se snaží, aby všichni byli v pohodě :) Smysl pro dobrodružství, pocit svobody navzdory cestování ve skupině, ale zároveň nějaký řád tak, aby vše šlapalo, rozhodně ale žádná zkostnatělost či průvodce s paraplíčkem :)

Expedice byla svým programem pestrá s řadou zážitků, které už si v sobě člověk ponese na celý život. Výborně naplánovaný program, který se přizpůsobil na míru přání účastníků dle situace. Náhoda tomu chtěla a sešli se skvělí lidé, co jsou v pohodě a entuziastická průvodkyně. Musím konstatovat, že jsem se už dlouho na dovolené takhle nezasmála, přidalo mi to rozhodně pár let života navíc a po dlouhé době se mi podařilo vypnout. Skvělá práce, jen tak dál!

Tomáš

Trekking v Kazachstánu, průvodce: Daniel Bokiš

Kazachstán předčil moje očekávání. Akci jsem si vybral na základě zajímavého programu v kombinaci s dobrým termínem, ale to, co jsme viděli, vydalo pocitově na 3 týdny. Hory, jezera, ledovce, pouště, duny, ale i města. Program byl vymyšlený famózně. Kazachstán jsme viděli v podstatě celý, a to to byla jen 13 denní výprava.

Dan je super. Všechno bylo úplně v pořádku. Vyzdvihl bych nadstandardní a naprosto skvělou komunikaci před začátkem akce. Na Facebooku i ve whatsapp skupině Dan reagoval vždy rychle.

Už se těším na další expe výpravu :)