Průvodce: Tom Cimr
Telefon: + 420 773 116 299
Mail: tom@expeditionclub.cz
(Pokud neberu telefon, napiš mi na mail.)
Ohledně administrace se prosím obracej na info@expeditionclub.cz
Průvodce - Tom: 773 116 299
Kdybych Ti nebral telefon, napiš na FB :-)
Velitelský čas srazu: 16:00 hod., 15. 2. 2019
Odjezd: 16:30 hod.
Místo srazu: Jezuitská 1, Brno v naší milované Expediční klubovně. Kdo bude chtít, klidně dorazte dříve a dejte si pivko.
Členský příspěvek žádný není. Pouze se složíme na společné náklady a zaplatíme za sebe nocleh na chatě Pod Chlebom (cca 8 euro). Náklady na cestu budou spolu s pronájmem auta a dálniční známkou asi 700 Kč , tak si je vezmi na sraz.
Horské prostředí skrývá krom svých krás také celou řadu nebezpečí. Mezi ta objektivní patří bezesporu počasí, náročný terén, v zimních horách na skialpech nebezpečí lavin. Do povinné výbavy proto přibalíme pípák, sondu, lopatu a část soboty využijeme k povídání o lavinovém nebezpečí a tréninku záchrany.
Spát budeme dvě noci na chatě Pod Chlebom na povale ve vlastním spacáku (stačí tenký, lehký). Cena ubytování je na každém z nás, pokud by sis chtěl zamluvit pokoj s peřinkami, je to na Tobě.
Detailní seznam výbavy bude zaslán po podání přihlášky v informačním emailu. Je ale jisté, že budeš potřebovat skialpové lyže, hůlky a lavinovou výbavu (pípák, sondu, lopatu).
Stačí nám občanka, jedeme na Slovensko. Nezapomeň si ale s sebou doklad o pojištění!
Pokud potřebuješ pojištění do hor, silně doporučuji Alpenverein. Jedná se o členství v rakouském alpském svazu a v rámci členství je i celoroční pojištění na prakticky veškeré outdoorové aktivity (včetně horolezectví, ferrat, sněžnic atd.). Dále má skoro neomezený limit na pojištění záchranné akce. Vše má ale svůj rub i líc. Toto pojištění má malé pokrytí léčebných výloh (30 000 euro / 10 000 euro), a proto je ideální kombinovat ho s jiným pojištěním (například ke kreditní či ISIC kartě).
Pokud nehledáš horské pojištění nebo se Ti celoroční nevyplatí, sjednej si ho pouze krátkodobě. Jak zjistit nejlepší možnou volbu pojištění? - Koukni se na srovnávač - ZDE.
Pojedeme autem, bylo by vhodné mít ještě aspoň 2 řidiče. Kdo se cítí schopný řídit, pište níže nebo do FB skupiny.
Jídlo si budeme zařizovat každý sám podle své chuti a potřeby :-) Na chatě Pod Chlebom výborně vaří, takže kdo by chtěl jít nalehko, dá se toho určitě využít (klidně formou polopenze, napište mi, můžu domluvit). Přes den zabalíme nějakou svačinu a oběd do batohu. Z vlastních zásob to jde taky, před chatou můžeme vařit.
Dones prosím peníze v hotovosti na sraz. Cena akce pouze pokrývá náklady na její uskutečnění :-)
Euro, že jo. A kartou to na chatě nejde...
Budeš potřebovat kompletní skialpovou výbavu. Takže lyže, boty, stoupací pásy, hůlky a helma. K tomu ideálně batoh do 30 litrů, ať se nám nalehko hezky jezdí, spíme přece v teple a vyrážíme jenom na den.
Ke skialpům patří taky lavinová problematika, takže každý z nás musí mít svatou trojici - pípák, lopatu a lavinovou sondu. Bez kompletní výbavy je účast nemožná!
Pokud nemáš vybavení vlastní, zkus si ho půjčit třeba v Rock Pointu (viz níže). V Brně půjčuje také Alpsport a Hudy. Lavinovou výbavu si můžeš půjčit v NAŠÍ PŮJČOVNĚ. Stačí vyplnit formulář a počkat na potvrzení.
Další výbavu probereme třeba osobně, moc toho není - rukavice, termoska, čepice, brýle, a s tím už si vystačíš.
1. den: 16:00 sraz v Expediční klubovně, nabalíme auto a vyrazíme na Slovensko do vesničky Šútovo. Odtud vyrazíme s čelovkami na lyžích po urolbované cestě nahoru na hřeben k chatě Pod Chlebom. Večer pokecáme u piva a borovičky.
2. den: Zabalíme svačiny a vyrazíme pod vrchol Chlebu, kde se seznámíme s problematikou lavinové záchrany, naučíme se pracovat s pípákem a následně vyšlápneme na vrchol, odkud si užijeme patřičný sjezdík dolů.
3. den: Vyšlápneme na vrchol nejvyššího kopce Malé Fatry na Veliký Kriváň, odtud podle času kousek po hřebeni dále, následně sjedeme dolů kolem chaty a zpět k autu. Do Brna se vrátíme kolem desáté večer.
Plán akce je pouze orientační, je ovlivňován počasím, osudem a přáním samotné skupiny. Budeme se rozhodovat především podle sněhových podmínek a lavinové situace.