13. 2. - 18. 2. 2018
6 290
více
13. 2. - 18. 2. 2018
Již proběhlo

Ukrajina - zimní přechod Černohorské poloniny

Expedice #187
6 dnů13. 2. - 18. 2. 2018
Ukrajina
8Účastníků

Úvodem

Nejvyšší hřeben ukrajinského oblouku Karpat, to je Černohorská polonina s nejvyšší horou Ukrajiny - Hoverlou 2061 m. Společně se vydáme na tento krásný a vyzývavý přechod, kdy si vyzkoušíme všechny možné formy zimního nocování! Pokud patříš mezi ty, kteří mají rádi zimní přírodu, je tahle akce přímo pro tebe! Nebudu ti mazat med kolem huby, jestli přijde zima, bude hodně sněhu a vítr, bude to dřina a na řadu přijdou ty krásné vlastnosti, které často potkáme jen na horách. Houževnatost, sebezapření a překonání se nechť jsou naším doprovodem. Naopak, pokud bude pěkně, bezvětří a pod nohama bude křupat tvrdý firn, bude to lahoda pro duši a tělo. Nechme se překvapit, jak to dopadne...

Malá ochutnávka

Koukni se na fotky z minulého roku, za které děkujeme Danu Bornovi.

[img]

Náročnost - 3+

Tento přechod není technicky náročný, ale denní dávky jsou slušné. Po zkušenostech z minulého roku jsme upravili trochu program, aby byl více user friendly :-) Celková vzdálenost, kterou za čtyři dny ujdeme, je asi 46 km a celkové stoupání je 3 600 m, je to opravdu pěkná zimní výzva. 

[narocnost4]

Bezpečnost

Největší objektivní nebezpečí představují laviny. Vzhledem k tomu, že cesta vede po hřebeni, lavinové nebezpečí moc nehrozí (pokud se teda neztratíme). Největší riziko nás čeká při scházení hory Petros. Samozřejmě nenecháme nic náhodě a kromě sněžnic a trekových hůlek bude v povinné výbavě i lavinové vybavení. Sonda, lopata a pípák. Naučím tě technikám lavinového vyhledávání, prevenci a použití v akci – to vše ještě v teple během prvního ubytování :-)

DOPORUČENÍ: Kdo chce, může se přihlásit na náš lavinový kurz, a tudíž se kvalitně vzdělat v lavinové problematice ZDE.

Cíl naší cesty

Cílem naší výpravy je dát dohromady partu lidí, se kterými společně přejdeme pohoří Černohorská polonina. Zdoláme nejvyšší horu Ukrajiny Hoverlu. Zlepšíme si techniku chůze na sněžnicích a řekneme si něco o lavinách a lavinovém nebezpečí. Ti, kteří na sněžnicích neumí, se naučí základům pohybu na těchto "prkénkách". Pročistíme si hlavu od všech starostí, odložíme mobilní telefony a vydáme se vstříc intenzivním horským prožitkům. Druhým a neméně důležitým cílem je stát se partou, která bude táhnout za jeden provaz a vytvoří přátelské prostředí, kde se budou moct zrodit kamarádství prověřená horami.

Průvodce

[pruvodce]

Doprava

Pojedeme, jak už je naším dobrým zvykem, v malé skupince. Pro dopravu použijeme naše expediční vozidlo, které vyniká spolehlivostí a dá se použít na všechny sjízdné povrchy tohoto světa. Řídit bude většinou Ondra, ale po domluvě nebo v případě nutnosti možná také některý z účastníků. A dopravu na místě zařídí naše nožky :‐)

Ubytování

Nocleh je zařízen 1x na salaši, 1x v bivaku pod Hoverlou (krytá chatka pro 10 lidí), 1x přímo ve staré meteostanici na hoře Pop Ivan, poslední noc strávíme pěkně v teple v místním hotýlku. Teplá sprška a dostatek tekutin zajištěn :-) 

Stravování

Jídlo není v režii klubu a je na každém účastníkovi, jak si jej zajistí. Během cesty není problém zastavit na žádost v obchodech, ale na místě už si vše nesete na zádech. Půjdeme "na těžko", takže i jídlo si poneseme s sebou. Vařit budeme na plynových vařičích. V informačním emailu běžně posíláme seznam jídla, které je vhodné vzít si na hory. Můžete se inspirovat :‐) V civilizaci budeme jíst v restauracích. Ukrajina je levná a vaří výborně!

Výbava

Detailní seznam výbavy bude zaslán po podání přihlášky v informačním emailu. Nutností bude zimní vybavení na hory, pevné boty, sněžnice, pípák, sonda, lopata, spací pytel atd. Stany pořešíme společně.

Půjčovna

Pokud ti něco z výbavy chybí, můžeš si ji půjčit u nás. Seznam výbavy, pravidla půjčovny a ceník nalezneš ZDE.

Legislativa

Jedná se o společnou akci členů spolku Expedition Club International z.s., která je zajištěna podle platné legislativy cestovní kanceláří Expediční klub s.r.o., jež má platnou koncesi i pojištění proti úpadku u pojišťovny Slavia ZDE. Na tuto akci je aplikován zvláštní režim DPH

Víza a vstupní formality

K pobytu na území Ukrajiny je třeba platný cestovní pas o platnosti minimálně 6 měsíců po opuštění země.

Shrnutí

6290 KčCena
13. - 18. 2. 2018Minimální počet lidí pro realizaci výpravy je 6
Cena zahrnuje 
  • Pronájem devítimístného expedičního auta, naftu, dálniční poplatky + všechny náklady s tím spojené
  • Zajištění zkušených organizátorů a jejich vybavení
  • Veškeré ubytování na chatách
  • Příspěvky na kurzy organizátorům
  • Mapové podklady jak v tištěné, tak elektronické formě
  • Práci mou a mých kolegů
  • Společné vybavení (expediční lékárnička, GPS, lano, sonda, vařič atp.)
  • Pojištění proti úpadku
  • DPH
Cena nezahrnuje 
  • Jídlo
  • Individuální pojištění
  • Půjčení lavinového vybavení (pípák, sonda, lopata) a sněžnic - možno zajistit půjčení u nás

Co cestou uvidíš

1. den: Odjezd z ČR přes Slovensko na Ukrajinu.

2. den: Příjezd do Užhorodu – procházka městem, seznámení se s historií kraje, snídaně v muzeu kávy, kde si dáme skvělé vareniky a kávu. Přejezd na Mukačevský hrad a potom z vesnice Kvasy vyrazíme na náš přechod. První den zdoláme 600 výškových metrů a 7 km. Spánek v opuštěných salaších ve výšce 1200 m. Večer nebo ráno zaučení v lavinové problematice.

3. den: RPo hřebeni až na vrchol Hory Petros a dále do bivaku pod Hoverlou. Tato chatička pro 10 lidí nám poskytne luxusní spaní.

4. den: Celý den na hřebeni. Toto bude opravdu náročný den. Když budou dobré podmínky a skupiny silná, dojdeme až ke staré opuštěné meteorologické stanici na hoře Pop Ivan. Trasa - 20 km. Stoupání cca 1500 m, klesání 1100 m. Pokud to nepůjde tak dobře,  přespíme na zamrzlém plese (14 km namísto 20 km).

5. den: Sejdeme z hlavního hřebene do vesnice Džembronia. Trasa – 10 km. Stoupání cca 300 m, klesání 1500 m. Dolů dojdeme kolem oběda. Tento den slouží zároveň i jako rezerva v případě, že se na hřebeni zdržíme, což je velmi pravděpodobné vzhledem k denním dávkám. Jakmile sejdeme dolů, objede Ondra celé hory, aby vyzvedl auto. Ostatní se ohřejí někde v teple v hospůdce a poté přespíme v místním ubytování ve Verkhovyně. 

6. den: Ráno přejezd do lokálních ukrajinských termálů v Berehovci. Pak přes Maďarsko do Budapešti - možnost kvalitnějších termálů :-D Do Brna dorazíme v noci kolem půlnoci.

Plán akce je pouze orientační, je ovlivňován počasím, osudem a přáním samotné skupiny. 

Tvůj průvodceOndřej Švirák

Systematik
marketingový guru
orienťák
běžec

Skvělý sportovec a dobrodruh tělem i duší, který k životu bytostně potřebuje překonávat výzvy. Ondra je jeden z garantů výprav a zároveň tvůrce vizuálního a kreativního obsahu EC. Vedle březové kůry a zavíracího špendlíku má v Kápézetce taky svůj dron, se kterým dělá dechberoucí záběry ze všech koutů planety.  

Detail průvodce

Nejčastější otázky / FAQ

Legislativa

Jedná se o společný zájezd členů spolku Expedition Club International z.s., která je zajištěna podle platné legislativy cestovní kanceláří Expediční klub s.r.o , jež má platnou koncesi i pojištění proti úpadku u pojišťovny UNIQA ZDE. Jedná se o zájezd dle zákona č. 89/2012 Sb., část 4., HLAVA II., Díl 6. Na tuto výpravu je aplikován zvláštní režim DPH.

Přihláška

Po podání přihlášky Ti přijde obratem email "potvrzení o přijetí přihlášky".  Následně Tě osobně kontaktuje průvodce, který s tebou probere detaily výpravy, až poté Ti finálně schválí přihlášku.

Platba

Po schválení přihlášky průvodcem Ti přijde email o schválení přihlášky a budeme po Tobě požadovat zálohu, která činí 50% ceny výpravy. Doplatek po Tobě budeme chtít 47 či 37 dní před začátkem výpravy, dle typu výpravy. K oběma platbám Tě vyzveme emailem. Více v Části 4. smluvních podmínek.


Určitě není problém vystavit fakturu na zájezd dříve, přímo na tvého zaměstnavatele (např. proplacení z FKSP či jiné zaměstnanecké benefity).

Jak je to s řízením?

Řidičem bude po většinu času průvodce, ale kvůli bezpečnosti se po předchozí dohodě na dálnici vystřídá se zkušeným řidičem z Vašich řad. Ti kdo sedí na předních sedadlech nikdy nespí a mají za úkol konverzovat s řidičem a udržovat jej bdělého.

Ještě váháš?