23. 9. - 15. 10. 2017
19 990
více
23. 9. - 15. 10. 2017
Již proběhlo

Nepál - Dhaulágirí trek

Expedice #84
23 dnů23. 9. - 15. 10. 2017
Nepál
8Účastníků

Úvodem

Nepál, země horám zaslíbená. Vždycky jsem si přál podívat se do této krajiny pod ty nejvyšší štíty světa. Poštěstilo se mi to v roce 2016 s Expedition Clubem. Minulý rok jsme se vydali kolem Dhaulágirí přes French pass (5360 m n. m.). Bohužel nám osud nepřál. Byl to již druhý neúspěšný pokus Expeditionu Clubu. Rok předtím nepřálo počasí, napadlo až metr čerstvého prašanu, tudíž se sedlo zavřelo. O rok později jsme jeli dříve, ale i díky počasí, zdravotním komplikacím a složité záchraně jsme opět neuspěli. Jak se říká, do třetice všeho dobrého, zase o něco zkušenější a připravenější, se pokusíme přejít tento nejméně chozený trek okolo osmitisícových nepálských vrcholů. Pojeď s námi na náročný, spravedlivý, ale krásný trek kolem hory Dhaulágirí, vysoké 8167 m nad mořem. Pojď s námi obejít sedmou nejvyšší horu na světě, pokořit pětitisícové sedlo a možná taky zdolat šestitisícovku Dhampus Peak!

Video z minulého roku

Nepál

Nepál, země mnoha nej a pokušení. Nepál je svůj, nedá se definovat podle žádných měřítek. Někoho oslní a jiného srazí na kolena. Jednou z věcí, kterou vám ale můžeme zaručit, je, že zážitek, který si z Nepálu odnesete, bude jedním z nejsilnějších ve vašem životě! Pokusíme se zdolat vysokohorské himálajské sedlo v rámci 14 denního treku. Budeme pochodovat málo navštěvovanou oblastí pod Dhaulágirí. Po cestě nám budou dělat doprovod jen naše myšlenky a osm dalších dobrodruhů. Mentální restart zaručen! Ti nejlepší se pokusí vylézt na trekový vrchol Dhampus Peak - 6035 m n. m.! Troufám si říct, že pro mnohé to bude první šestitisícovka. Cílem není sedřít ze sebe kůži, ale užít si to. Pojeď s námi a zažij to pravé himálajské dobrodružství a nádherné scenérie. Osmitisícovka Dhaulágirí a sedmitisícovky Tukuche a Nilgiri totiž stojí za trochu námahy.

Jaký je plán treku? Vyjdeme z poslední výspy civilizace Dharbangu, přes údolí a prales do base campu Dhaulágirí. Následně přejdeme dvě pětitisícová sedla, ze kterých uvidíme vrchol Dhaulágirí a masiv Annapuren jako na dlani. Pokud budeme chtít a budeme se cítit dobře, vyčleníme si jeden den ke zdolání nenáročné šestitisícovky Dhampus Peak a následně sestoupíme přes Hidden Valley k trase klasického Annapurna treku do vesnice Marpha, kde trek zakončíme.

Co tě s námi čeká?

[img]

Díky Marťasovi za poskytnuté fotky!

Náročnost je 4+ z 5

Toto není rozhodně pro každého. Trasa se nedá srovnat s okolními obvyklými treky třeba okolo Annapuren nebo Manaslu. Nejsou zde lodge, cesta je často nepřehledná a vše si musíme tahat s sebou. I pro svoji nepřístupnost je tento trek nejméně chozený ze všech klasických treků v Nepálu.

Vícedenní trek vede v podstatě chodeckým terénem včetně výstupu na Dhampus Peak. Co dělá trek náročným, je jeho délka a pohyb ve vysokých nadmořských výškách. Jedním ze základních kamenů akce by měla být zdravá porce odhodlání a vůle překonávat se. Pro pohyb ve vysoké nadmořské výšce jsou vhodné předešlé zkušenosti i trénink. Dále oceňujeme schopnost pohybu v mačkách. Po předešlé domluvě je možné zapojit nosiče a ukousnout ze svého nákladu nějaká kila. Byli bychom ale rádi, kdyby ráz výpravy zůstal i tak náročný a účastník si nesl část své výbavy sám. Nejsme přeci cestovka, jsme Expedition Club!

Akce je výběrová a bude jí předcházet osobní schůzka s průvodcem. Během osobní schůzky s vámi všechno rádi probereme a pomůžeme vám odhadnout vaše schopnosti a zdatnost.

Cíl naší cesty

Hlavním cílem expedice Nepál je podniknout dvoutýdenní trek pod osmitisícovým vrcholem Dhaulágirí. Poznat pohostinnost buddhistického obyvatelstva, které se k cizincům chová velmi přátelsky. Svou přítomností pomoct místní ekonomice po ničivém zemětřesení, poznat krásu a ráz této hornaté země a především otestovat vlastní fyzičku a své tělo při pobytu ve výškách. Ti, kteří si troufnou, budou mít možnost vyšplhat se na svoji první šestitisícovku. A ti, kteří se cítit nebudou, stráví oddechový den kocháním se na majestátní masiv Annapurny. V hlavním městě Káthmándú okusíme místní gastronomii a prohlédneme si to, co zůstalo po zemětřesení z místních památek UNESCO. 

Průvodce

Ondra vedl výpravu kolem Dhaulágirí již minulý rok. Po osobní schůzce poznáte, jaký je :-)

[pruvodce]

Doprava

Doprava na místo bude letecky, let Praha/Vídeň – Káthmándú. Cena letenky se teď pohybuje kolem 20 000 Kč. Z Káthmándú nás čeká pozemní přesun do Beni, 8-10 hodin místní dopravou. Z Beni je to cca 3 hod. jízdy do Darbangu, který bude výchozím bodem treku. Odtud už po svých až do base campu Dhaulágirí a dále do sedla French pass (5360 m), nejvyššího bodu treku. Přímo nad sedlem se tyčí vrchol Dhampus Peak. Dojdeme do Marphy a pojedeme zpět do Káthmándú. Termín odletu a příletu se může +-1 den posunout na základě ceny letenek a vzájemné domluvy.

Vybavení

Detailní seznam výbavy bude zaslán po podání přihlášky v informačním e-mailu. Nutností bude sportovní vybavení na hory, kvalitní pevné boty, spacák do teplot pod bodem mrazu, stan, dobrý batoh atd. Péřové věci se dají za dobrý peníz koupit přímo v Nepálu (např. péřová bunda za 1000-1500 Kč). Během celého treku poneseme vše potřebné s sebou na zádech.

Klima

Podzim je ideálním termínem pro podnikání treků v Nepálu, jelikož počasí je nejstabilnější z celého roku a letní monzuny již opustily tyto krajiny. Jediným mínusem jsou teploty, které mohou být nižší než v letních měsících, a proto se musíme připravit na to, že teploty mohou výjimečně atakovat i -10°C.

Ubytovaní

Během treku budeme samozřejmě spát ve stanu. Nutné budou kvalitní spacáky do minusových teplot. Kolik stanů budeme brát a kdo konkrétně je poveze, se dohodne před odjezdem. Dhaulágirí trek není ještě tolik poznamenaný komercí, a proto nejsou na každém rohu postavené lodge. Zbytek nocí strávíme v hostelech, hotýlcích, lodgích nebo u místních obyvatel.

Stravování

V rámci výpravy není zajištěno občerstvení a stravování. Stravování je ponecháno individuálně na každém účastníkovi. Většinu jídla do hor si dovezeme s sebou z ČR. Ceny v Nepálu jsou o něco vyšší než v ČR. Vařit si budeme na vlastních vařičích, ke kterým není problém na místě dokoupit plynové bomby.

Bezpečnost

Nepál má propracovaný systém záchranných složek. Proto nebude problém zavolat si pomoc naším satelitním telefonem, který jsme pořídili hlavně kvůli této akci. Dále bude k dispozici zařízení SPOT, které budeme mít s sebou. Toto zařízení slouží nejenom k přivolání pomoci, ale v rámci roční licence slouží také jako pojištění na záchrannou akci pro skupinku až 10 lidí do výše 100 000 USD. Takže i kdyby měl teoreticky přiletět vrtulník pro každého zvlášť, toto pojištění jej pokryje. Důležité ovšem je mít osobní pojištění, protože SPOT neslouží jako pojištění léčebných výloh. Dalším důležitým aspektem je nepodceňovat rizika výškové nemoci, dát vždy vědět v případě problémů a hlavně se kvalitně aklimatizovat. Expediční lékárnička bude samozřejmě vybavena všemi potřebnými léky.

Víza, očkování, režim vstupu

Vyřízení víza na letišti je bez problému za poplatek 40 USD. Víza si platí každý účastník sám. Silně doporučuji očkování proti žloutence A a B, břišnímu tyfu a žluté zimnici. Očkování na žlutou zimnici je dokonce za jistých okolností povinné. Zdraví máme přeci jen jedno. Detailní info ZDE.

Legislativa

Jedná se o společnou akci členů spolku Expedition Club International z.s., která je zajištěna podle platné legislativy cestovní kanceláří Expediční klub s.r.o , jež má platnou koncesi i pojištění proti úpadku u pojišťovny Slavia ZDE.

Shrnutí

19 990 Kč Mimořádný členský příspěvek
23. 9. - 15. 10. 2016Minimální počet lidí pro realizaci výpravy je 6!
Mimořádný členský příspěvek zahrnuje
  • Veškerou dopravu na místě
  • Permit za vstup do oblasti Dhaulágirí trail
  • Permit za vstup do oblasti Annapurna trail
  • Poplatek za vstup do Národního Parku
  • Veškeré ubytování v hotelu, lodgi, kempu
  • Zajištění průvodcovských služeb včetně příspěvků na kurzy průvodcům
  • Mapové podklady jak v tištěné, tak v elektronické formě
  • Společné vybavení (expediční lékárnička, solární panel, vařič atp.)
  • Satelitní telefon
  • Pronájem satelitního zařízení SPOT, díky kterému budeme mít možnost online sledovat polohu výpravy a v případě nouze zavolat záchranu
  • Pojištění na záchrannou akci pro celou skupinu do výše 100 000 USD
  • Práci mou a mých kolegů
  • Pojištění proti úpadku
Mimořádný členský příspěvek nezahrnuje
  • Letenku do Nepálu
  • Vízum do Nepálu - 40 USD
  • Jídlo
  • Individuální pojištění
  • Případné nosiče (30 USD/den, možno sharovat s někým jiným. Nosič unese 20-25 kg.)
  • Případný permit za výstup na Dhampus Peak - 125 USD
  • Vstupy


Co cestou uvidíš:

1. den: Odlet Praha/Vídeň, popř. jiné město na základě ceny letenek. Nejlépe vycházejí lety přes Dubaj. 

2. den: Přílet do Káthmándú. Zajištění permitů a dalších formalit, prošmejdění města. Volný den. 

3. den: Přesun v brzkých ranních hodinách autobusem do Beni (10 hodin cesty). Noční přejezd není možný, navíc by byl značně nebezpečný. 

4. den: Autobusem či jeepem z Beni do Dharbangu (3 hodiny). Trek do Dharapani 1560 m. 

5. - 10. den: Trek neporušenou krajinou přes typické nepálské vesničky. Pochod přes Muri 1720 m, Bogharu 2080 m, Dobhan Kharka 2520 m, Chaur bag Khola camp 3450 m, Italian camp 3660 m až do Japanese camp 3890 m. Cestou vzhůru se budeme postupně aklimatizovat, abychom v pořádku přešli přes French pass. 

11. den: Odpočinek a aklimatizace v Japanese camp. Nalehko kolem tábora. 

12. den: Glacial Camp 4200 m.

13. den: Dojdeme až do base campu Dhaulágirí 4748 m, kde přespíme. 

14. den: Překročíme French pass 5360 m a sestoupíme do Hidden Valley campu ve výšce 5140 m. Spánek. 

15. den: Překročíme Dhampus pass 5244 m a dojdeme do Základního tábora Dhampus Peak 5244 m. 

16. den: Brzo ráno se pokusíme o výstup na Dhampus Peak 6035 m. Následný sestup do High Campu, popřípadě ještě níže do Alu Bari 3900 m. 

17. den: Sestup do vesnice Marpha 2670 m, která je jednou z nejkrásnějších vesnic Nepálu. 

18. den: Autobus z Marphy do Ghasy, Ghasa – Tatopani. Zde zastavíme a v Tatopani si užijeme zasloužený odpočinek při koupání v horkých pramenech. 

19. den: Autobus z Tatopani do Beni a odtud do Pokhary. Jízda na lodičkách na Pokharském jezeře a odpočinek. Extrémní romantika :-)

20. den: Autobusem z Pokhara do Káthmándú. 

21. den: Rezervní den. Podíváme se naposledy po Káthmándú. Nakoupíme něco pro naše milé. Zajdeme se podívat k řece na spalování mrtvých (tak jako ve Varanasí). 

22. - 23. den: Odlet a návrat po trase Káthmándú - Praha/Vídeň.

Plán akce je pouze orientační a je ovlivňován počasím, osudem a přáním samotné skupiny.

Tvůj průvodceOndřej Švirák

Systematik
marketingový guru
orienťák
běžec

Skvělý sportovec a dobrodruh tělem i duší, který k životu bytostně potřebuje překonávat výzvy. Ondra je jeden z garantů výprav a zároveň tvůrce vizuálního a kreativního obsahu EC. Vedle březové kůry a zavíracího špendlíku má v Kápézetce taky svůj dron, se kterým dělá dechberoucí záběry ze všech koutů planety.  

Detail průvodce

Nejčastější otázky / FAQ

Legislativa

Jedná se o společný zájezd členů spolku Expedition Club International z.s., která je zajištěna podle platné legislativy cestovní kanceláří Expediční klub s.r.o , jež má platnou koncesi i pojištění proti úpadku u pojišťovny UNIQA ZDE. Jedná se o zájezd dle zákona č. 89/2012 Sb., část 4., HLAVA II., Díl 6. Na tuto výpravu je aplikován zvláštní režim DPH.

Přihláška

Po podání přihlášky Ti přijde obratem email "potvrzení o přijetí přihlášky".  Následně Tě osobně kontaktuje průvodce, který s tebou probere detaily výpravy, až poté Ti finálně schválí přihlášku.

Platba

Po schválení přihlášky průvodcem Ti přijde email o schválení přihlášky a budeme po Tobě požadovat zálohu, která činí 50% ceny výpravy. Doplatek po Tobě budeme chtít 47 či 37 dní před začátkem výpravy, dle typu výpravy. K oběma platbám Tě vyzveme emailem. Více v Části 4. smluvních podmínek.


Určitě není problém vystavit fakturu na zájezd dříve, přímo na tvého zaměstnavatele (např. proplacení z FKSP či jiné zaměstnanecké benefity).

Jak je to s řízením?

Řidičem bude po většinu času průvodce, ale kvůli bezpečnosti se po předchozí dohodě na dálnici vystřídá se zkušeným řidičem z Vašich řad. Ti kdo sedí na předních sedadlech nikdy nespí a mají za úkol konverzovat s řidičem a udržovat jej bdělého.

Ještě váháš?