Súdán byla jedna ze zemí, do které jsem věděl, že se vrátím. Nejvíc mě ovšem mrzelo, že jsem se nestihl projet po pouštní trati Wadi Halfa - Chartúm předtím, než ji zavřeli. Rok se s rokem sešel, místo z jednoho Súdánu už máme dva a pouštní úzkokolejka chátrá a je nepravděpodobné, že by po ní mělo ještě někdy něco jet. S trochou nostalgie a dobrodružným nadšením jsme se rozhodl, že tam s Klubem pojedeme na naší železniční drezíně - poctít úzkokolejku poslední jízdou před tím, než ji pohltí zub času a žár pouště.
Když jsem poprvé vystoupil na Asuánské přehradě z trajektu a vstoupil na súdánskou půdu, myslel jsem si, že je to téměř obyčejná pouštní země. Pravdou ale je, že mě nikdy nepřestávala překvapovat. Súdán a konkrétně Núbie by mohla být vzorem pro všechny severoafrické státy. Je tam například běžným zvykem brát si náhodného hosta domů a spát na podlaze, zatím co host spí na posteli; pouliční prodavači nikoho neobtěžují a nikdo se nesnaží cizince ojeb..., tedy ošidit. K tomu všemu je v zemi spoustu památek, které vyrazí dech i mně, který je zrovna nemá moc v oblibě. Dají se tu potkat chrámy a pyramidy bez davů turistů a cvakání fotoaparátů.
Tahle akce není výprava, ale expedice. Pokud toužíš fičet na drezíně přes Núbijskou poušť, je nutná schůzka v Praze, Brně nebo Ostravě a je potřeba respektovat, že ne každou přihlášku musím akceptovat. Je potřeba být v průměrné fyzické kondici, ale akce klade nároky i na životní nadhled.
[img]
Pro ty, co mají rádi pouště, drezíny a šílené projekty Expedition Clubu.
Cílem naší expedice bude projet úzkokolejku v Núbijské poušti na naší drezíně a ochutnat krásu této země. Samozřejmostí je, že budeme o akci točit krátký dokumentík.
[pruvodce]
Detailní seznam výbavy bude zaslán po podání přihlášky v informačním emailu.
Pojedeme, jak už je naším dobrým zvykem, v malé skupince, tentokrát dokonce jen čtyřčlenné. Pro dopravu použijeme pravděpodobně Etihad Airlines, na místě samozřejmě drezínu. Chceme využít i místní vlakovou dopravu a vyzkoušet nový súdánský rychlovlak.
Čtyřhvězdičkové hotely nečekejte, budeme spát ve spacácích na poušti, u místních a pod palmami.
Jídlo není v režii průvodce a je na každém účastníkovi, jak si jej zajistí. Během cesty budeme nakupovat na trzích i v obchůdcích, vařič s sebou budeme brát.
Účastnický poplatek obsahuje příspěvek na stavbu drezíny, benzín + všechny náklady s tím spojené, zajištění průvodcovských služeb, včetně příspěvků na kurzy průvodcům. Součástí účastnického poplatku je také příspěvek na chod spolku Czech Expedition Club z.s.
Jedná se o společnou akci členů spolku Czech Expedition Club z.s., která je zajištěna podle platné legislativy cestovní kanceláří Albert Fikáček, jež má platnou koncesi i pojištění proti úpadku u pojišťovny UNIQA.
17950 Kč | Mimořádný členský příspěvek |
16. 1. - 27. 1. 2017 | Minimální počet lidí pro realizaci výpravy je 4 |
Členský příspěvek zahrnuje |
|
Členský příspěvek nezahrnuje |
|
Při závazné přihlášce ti budeme držet jedno ze čtyř volných míst a budeme po tobě požadovat zálohu. Při nezávazné ti pomůžeme se rozhodnout, zdali je výprava pro tebe vhodná.
Jedná se o společnou výpravu členů spolku Expedition Club International z.s., která je plně zajištěna spolkem Expedition Club International z.s. IČ: 05709741. Výprava je nezisková. Mimořádný členský příspěvek slouží pouze na pokrytí nákladů spojených s organizací výpravy. Nejedná se o kombinaci služeb cestovního ruchu = zájezd.
Po podání přihlášky Ti přijde obratem email "potvrzení o přijetí přihlášky". Následně Tě osobně kontaktuje průvodce, který s tebou probere detaily výpravy, až poté Ti finálně schválí přihlášku.
Po schválení přihlášky průvodcem Ti přijde email o schválení přihlášky a budeme po Tobě požadovat zálohu, která činí 50% ceny výpravy. Doplatek po Tobě budeme chtít 47 či 37 dní před začátkem výpravy, dle typu výpravy. K oběma platbám Tě vyzveme emailem. Více v Části 3. Pravidel Spolku
Řidičem bude po většinu času průvodce, ale kvůli bezpečnosti se po předchozí dohodě na dálnici vystřídá se zkušeným řidičem z Vašich řad. Ti kdo sedí na předních sedadlech nikdy nespí a mají za úkol konverzovat s řidičem a udržovat jej bdělého.
Některé víkendovky nevedou naši průvodci, ale účastníci kurzu horského průvodce v rámci průvodcovské praxe ke kurzu. Nemusíš se bát, za všechny naše účastníky dáme ruku do ohně a přípravu s nimi konzultujeme. Naopak budeme rádi, pokud od tebe průvdoce dostane zpětnou vazbu ke svému výkonu.
Víkendovky, stejně jako další členské akce organizujeme nekomerčně. Chceme vytvořit prostor pro potkávání lidí z naší komunity. Na akci fungujeme jako parta kamarádů, kteří jsou si rovni.