Pohoří Hochschwab leží kousek cesty za Vídní, z Brna tedy co by kamenem dohodil. Jeho mírný hřeben nabízí ideální podmínky na sněžnicový přechod. Přestože se v Expedition Clubu většinou díváme po větších výzvách, hřeben Hochschwabu v zimě nás i tak láká. Proč? Je to ideální terén, kde si můžeme vyzkoušet pohyb na sněžnicích, je to blízko a je tam krásně. Chůze na sněžnicích sice není žádná raketová věda, ale je dobré se trochu rozkoukat, než se pustíš do větších akcí. Navíc se hřeben pyšní jednou z prvních energeticky pasivních chat v Alpách, ve které je parádní winterraum, jež nám poskytne na jednu noc azyl. Samotný přechod hřebene Hochschwabu je záležitostí na dva dny. Po jeho úspěšném zdolání se ještě na jednu noc přesuneme do blízkého národního parku Gessause nakouknout mezi nádherné vápencové štíty, které se majestátně tyčí nad hluboko zařízlými údolími. Je to opravdu krásný kout země, kam se vždy rád vracím. Přidáš se?
Víťa je český horský průvodce, absolvoval mimo jiné i lavinové kurzy.
[img]
Hřeben Hochschwabu je sice relativně mírný a příjemný (jak jsem již nastínil v úvodu), ovšem cesta nahoru a následně dolů je velmi strmá. Nebezpečí lavin se nedá vyloučit, nicméně průvodce Víťa je Český horský průvodce, má za sebou lavinový kurz, nehledě na to, že má v horách spoustu nachozeno, proto bude situaci předem i na místě ještě analyzovat. V případě velkého lavinového rizika vymyslíme náhradní program. Součástí výpravy bude i krátké lavinové proškolení a ukázka kopání lavinové sondy.
[pruvodce]
Jedná se o společnou akci členů spolku Expedition Club International z.s., která je zajištěna podle platné legislativy cestovní kanceláří Expediční klub s.r.o., jež má platnou koncesi i pojištění proti úpadku u pojišťovny Slavia ZDE. Na tuto akci je aplikován zvláštní režim DPH
3 490 Kč | Cena |
1. - 4. 2. 2018 | Minimální počet lidí pro realizaci výpravy je 6 |
Cena zahrnuje |
|
Cena nezahrnuje |
|
1. den: Někdy odpoledne vyjedeme z Brna z naší Expediční klubovny a po několika málo hodinách dojedeme pod hřeben Hochschwabu. Zde přespíme ve stanech poblíž auta.
2. den: Sbalíme se a vyrazíme údolím k chatě Voisthaler Hütte a náš další postup bude záviset na aktuálních sněžných podmínkách. Je možnost zvolit trasu jednoduchou ferratou (žebřík/schody) nebo turistických chodníkem. Někde v těchto místech si taky uděláme krátké proškolení z lavinové problematiky. Obě možné cesty vedou k chatě Shistlhaus, která se může pyšnit tím, že je jako jedna z prvních alpských chat energeticky pasivní. Zde přespíme ve winterraumu. Když bude zájem, můžeme si postavit venku záhrab a spát v iglú :-)
3. den: Následující den se brzo ráno vydáme zdolat celý hřeben až nad vesnici Seewiesen, kam následně sestoupíme. Spát budeme znovu v údolí ve stanu.
4. den: Na skok navštívíme přilehlý národní park Gesause, uděláme si zde krátký výlet a navečer vyrazíme domů do Brna.
Plán akce je pouze orientační, je ovlivňován počasím, osudem a přáním samotné skupiny.
Jedná se o společný zájezd členů spolku Expedition Club International z.s., která je zajištěna podle platné legislativy cestovní kanceláří Expediční klub s.r.o , jež má platnou koncesi i pojištění proti úpadku u pojišťovny UNIQA ZDE. Jedná se o zájezd dle zákona č. 89/2012 Sb., část 4., HLAVA II., Díl 6. Na tuto výpravu je aplikován zvláštní režim DPH.
Po podání přihlášky Ti přijde obratem email "potvrzení o přijetí přihlášky". Následně Tě osobně kontaktuje průvodce, který s tebou probere detaily výpravy, až poté Ti finálně schválí přihlášku.
Po schválení přihlášky průvodcem Ti přijde email o schválení přihlášky a budeme po Tobě požadovat zálohu, která činí 50% ceny výpravy. Doplatek po Tobě budeme chtít 47 či 37 dní před začátkem výpravy, dle typu výpravy. K oběma platbám Tě vyzveme emailem. Více v Části 4. smluvních podmínek.
Určitě není problém vystavit fakturu na zájezd dříve, přímo na tvého zaměstnavatele (např. proplacení z FKSP či jiné zaměstnanecké benefity).
Řidičem bude po většinu času průvodce, ale kvůli bezpečnosti se po předchozí dohodě na dálnici vystřídá se zkušeným řidičem z Vašich řad. Ti kdo sedí na předních sedadlech nikdy nespí a mají za úkol konverzovat s řidičem a udržovat jej bdělého.