26. 2. - 4. 3. 2018
7 990
více
26. 2. - 4. 3. 2018
Již proběhlo
Solunska Glava v pozadí

Makedonie na sněžnicích

Expedice #189
7 dnů26. 2. - 4. 3. 2018
Makedonie, Makedonie
8Účastníků

Úvodem

Co říct k makedonským horám v zimě? Je tam hóóódně sněhu :-D Pohoří Šar Planina je nakloněna bláznům, co rádi šlapou na sněhových prkýnkách. Její svahy nejsou vyloženě prudké, a proto se dají přecházet křížem krážem bez větších obtíží. Dále jsou protkané sítí salaší a mnohdy se v nich dá přespat bez toho, aniž bychom vytahovali stany. Kousek dále, u hranic s Kosovem, naopak dostávají jiný ráz (takový tatranský) a stávají se z nich vyzývavé hory. Aby toho nebylo málo, vydáme se i do pohoří Jakupica, které je rovněž přímo stvořeno pro sněžnicové hrátky. To platí pouze pro jeho východní část, západní část je ohraničena Mohutnou dolinou řeky Treska a velkými skalními stěnami. Pokud počasí bude přát a nebude foukat, vylezeme v rámci krátkého přechodu na nejvyšší bod - Solunska Glava 2540 m.

Tahle výprava je unikátní ještě v tom, že je to první akce Expedition Clubu do těchto končin v zimě! Objev v sobě dobrodružného ducha a pojeď společně s námi prorazit cestičku pro výpravu, která tady pojede příští rok :-) Nebo kdo ví, třeba to bude první a poslední akce. Tak jak tak by sis ji neměl/a nechat ujít! Vylezeme na druhý nejvyšší kopec Makedonie Tito Vrch, vyzkoušíme si hrátky se sněžnicemi, naučíme se lavinovým základům a vylezeme na nejvyšší horu pohoří Jakupica. Zní to parádně? To proto, že to parádní je! 

Malá ochutnávka

[img]

Náročnost 

[narocnost3]

Bezpečnost

Největší objektivní nebezpečí představují laviny. Průvodce Ondra je zkušený borec, co má za sebou lavinový kurz + spoustu zkušeností v terénu. Naše cesta vede hlavně po náhorních plošinách, takže pokud budeme obezřetní a neztratíme se, lavinové nebezpečí bude minimální. Samozřejmě uvidíme až na místě dle aktuálních sněhových podmínek. Na přechod bude potřeba standardní lavinová výbava - pípák/sonda/lopata. Všichni účastníci budou nejprve zaškoleni, jak se v případě laviny chovat. 

DOPORUČENÍ: Kdo chce, může se přihlásit na náš lavinový kurz, a tudíž se kvalitně vzdělat v lavinové problematice, více ZDE.

Cíl naší cesty

Cílem naší výpravy je dát dohromady partu lidí, se kterými se společně vydáme do makedonských hor. Zdoláme nejvyšší hory pohoří Šar Planina a Jakupica. Zlepšíme si techniku chůze na sněžnicích a řekneme si něco o lavinách a lavinovém nebezpečí. Ti, kteří na sněžnicích neumí, se naučí základům pohybu na těchto "prkénkách". Pročistíme si hlavu od všech starostí, odložíme mobilní telefony a vydáme se vstříc intenzivním horským prožitkům. Druhým a neméně důležitým cílem je stát se partou, která bude táhnout za jeden provaz a vytvoří přátelské prostředí, kde se budou moct zrodit kamarádství prověřená horami.

Průvodce

[pruvodce]

Doprava

Pojedeme, jak už je naším dobrým zvykem, v malé skupince. Pro dopravu použijeme naše expediční vozidlo, které vyniká spolehlivostí a dá se použít na všechny sjízdné povrchy tohoto světa. Řídit bude většinou Ondra, ale po domluvě nebo v případě nutnosti možná také některý z účastníků. A dopravu na místě zařídí naše nožky :‐)

Ubytování

Nocleh je zařízen ve volné přírodě ve stanech nebo salaších. 2 noci strávíme pěkně v teple v horské chatě. Bude třeba spacák s komfortem pod bodem mrazu, abychom nezmrzli. Stany jsou třeba!

Stravování

Jídlo není v režii klubu a je na každém účastníkovi, jak si jej zajistí. Během cesty není problém zastavit na žádost v obchodech, ale na místě už si vše nesete na zádech. Půjdeme „na těžko“, takže si poneseme s sebou i jídlo. Vařit budeme na plynových vařičích.  Po tom, co sejdeme z Šar Planiny, bez problému můžeme dokoupit jídlo nebo si zajít do restaurace.

Výbava

Detailní seznam výbavy bude zaslán po podání přihlášky v informačním emailu. Nutností bude zimní vybavení na hory a lavinová výbava!! Pípák, sonda, lopata. Dále pevné boty, sněžnice, spací pytel atd.

Legislativa

Jedná se o společnou akci členů spolku Expedition Club International z.s., která je zajištěna podle platné legislativy cestovní kanceláří Expediční klub s.r.o., jež má platnou koncesi i pojištění proti úpadku u pojišťovny Slavia ZDE. Na tuto akci je aplikován zvláštní režim DPH

Víza a vstupní formality

Pouze občanský průkaz nebo pas.

Shrnutí

7 990 KčCena
26. 2. - 4. 3. 2018Minimální počet lidí pro realizaci výpravy je 6
Cena zahrnuje 
  • Pronájem devítimístného expedičního auta, naftu, dálniční poplatky + všechny náklady s tím spojené
  • Zajištění zkušených organizátorů a jejich vybavení
  • Veškeré ubytování
  • Příspěvky na kurzy organizátorům
  • Mapové podklady jak v tištěné, tak elektronické formě
  • Práci mou a mých kolegů
  • Společné vybavení (expediční lékárnička, GPS, lano, sonda, vařič atp.)
  • Pojištění proti úpadku
  • DPH
Cena nezahrnuje 
  • Jídlo
  • Individuální pojištění
  • Půjčení lavinového vybavení (pípák, sonda, lopata) a sněžnic - můžete si je půjčit u nás v půjčovně
  • Vstupy

Co cestou uvidíš

1. den: Odjezd ve večerních hodinách z naší milované brněnské klubovny.

2. den: Dopoledne dojedeme do Skopje. Projdeme se městem, dáme si dobrou snídani a dokoupíme zásoby. Poté se pojedeme podívat do kaňonu Matka. Odpoledne přejedeme do Popovy Šapky 1740 m, kde se ubytujeme v horské chatě. Večer si řekneme vevnitř v teple základy lavinové problematiky a ukážeme si, jak s výbavou zacházet. 

3. den: Vyjdeme brzo ráno a pokusíme se vyjít až na Titov Vrch 2747 m. Možnost výstupu i na horu Turcin 2702 m. Pak sejdeme kousek dolů do sedla a přespíme venku ve stanu a ukážeme si techniku stavby stanu/zákopu v zimních podmínkách. V případě, že budeme pomalejší, přespíme pod vrcholem a nahoru vyjdeme až druhý den. V tom případě si uděláme lavinové testy, abychom vyplnily čas. Spaní venku ve stanu.

4. den: Ráno možnost výstupu na horu Bakardan 2704 m. Poté se pobalíme a vrátíme se stejnou cestou zpět do Popovy Šapky. Pokud předešlý den nestihneme Titov Vrch, tak na něj rychle vylezeme a budeme pospíchat do Popovy Šapky. Odpoledne přejedeme do pohoří Jakupica do vesnice Patishka Reka. Spánek u místních ve vesnici.

5. den: Brzo ráno vyjdeme na náhorní plošinu a začneme náš třídenní pochod. První den přejdeme vrchol Milenkov kameň 2217 m a dojdeme až na dohled nejvyšší hoře Soluňska Glava 2540 m. Přespíme na hřebeni ve stanu s krásnými výhledy na údolí řeky Treska.

6. den: Vyjdeme na horu Soluňska Glava 2540 m a po stejné náhorní plošině, ale jinou cestou se vydáme zpět k autu. Přespíme nad hranicí lesa ve stanu.

7. den: Ráno sestoupíme z hor a dopoledne vyrazíme zpět do ČR. Cestou se stavíme na teplé, dobré jídlo. Podle časových možností navštívíme Bělehrad, popřípadě termály v Budapešti :-)

Plán akce je pouze orientační, je ovlivňován počasím, osudem a přáním samotné skupiny. 

Tvůj průvodceOndřej Švirák

Systematik
marketingový guru
orienťák
běžec

Skvělý sportovec a dobrodruh tělem i duší, který k životu bytostně potřebuje překonávat výzvy. Ondra je jeden z garantů výprav a zároveň tvůrce vizuálního a kreativního obsahu EC. Vedle březové kůry a zavíracího špendlíku má v Kápézetce taky svůj dron, se kterým dělá dechberoucí záběry ze všech koutů planety.  

Detail průvodce

Nejčastější otázky / FAQ

Legislativa

Jedná se o společný zájezd členů spolku Expedition Club International z.s., která je zajištěna podle platné legislativy cestovní kanceláří Expediční klub s.r.o , jež má platnou koncesi i pojištění proti úpadku u pojišťovny UNIQA ZDE. Jedná se o zájezd dle zákona č. 89/2012 Sb., část 4., HLAVA II., Díl 6. Na tuto výpravu je aplikován zvláštní režim DPH.

Přihláška

Po podání přihlášky Ti přijde obratem email "potvrzení o přijetí přihlášky".  Následně Tě osobně kontaktuje průvodce, který s tebou probere detaily výpravy, až poté Ti finálně schválí přihlášku.

Platba

Po schválení přihlášky průvodcem Ti přijde email o schválení přihlášky a budeme po Tobě požadovat zálohu, která činí 50% ceny výpravy. Doplatek po Tobě budeme chtít 47 či 37 dní před začátkem výpravy, dle typu výpravy. K oběma platbám Tě vyzveme emailem. Více v Části 4. smluvních podmínek.


Určitě není problém vystavit fakturu na zájezd dříve, přímo na tvého zaměstnavatele (např. proplacení z FKSP či jiné zaměstnanecké benefity).

Jak je to s řízením?

Řidičem bude po většinu času průvodce, ale kvůli bezpečnosti se po předchozí dohodě na dálnici vystřídá se zkušeným řidičem z Vašich řad. Ti kdo sedí na předních sedadlech nikdy nespí a mají za úkol konverzovat s řidičem a udržovat jej bdělého.

Ještě váháš?