22. 1. - 27. 1. 2019
6 290
více
22. 1. - 27. 1. 2019
Již proběhlo

Zimní přechod rumunské Rodny - poslední místo!

Zimní přechod Rodny už patří mezi klasiky Expedition clubu.

Expedice #292
6 dnů22. 1. - 27. 1. 2019
Rumunsko
8Účastníků
Náročnost
4 z 5

Zimní přechod Rodny už patří mezi klasiky Expedition clubu. Oprávněně. Je to nádherná hřebenová trasa, která nabízí ideální podmínky na sněžnicový přechod. Jakmile se vyškrábeme nahoru, už tu nejsou žádná větší převýšení, jenom neuvěřitelné rozhledy. Spát budeme jednu noc v teple na meteostanici pod Pietrosul Rodnei a potom tři noci venku ve stanu. Podmínky zde umí být přísné. Teploty nezřídka padají hluboko pod bod mrazu a sněhové pokrývky zde bývá požehnaně. Zkrátka a dobře, zimní přechod Rodny tě prověří :) Ale neboj, když bude nejhůř, je zde i bivakovací bouda, kam se nás pár vleze, a vesnice Borsa se táhne celým údolím pod hřebenem Rodny, takže do civilizace to je vždy jen pár hodin. Na závěr se odměníme pořádným jídlem a pitím, které po takovém výkonu chutná mnohem lépe. Tak co na to říkáš, zní to lákavě? 

4
5
Výsadkář
Náročnost
Několikadenní túry se zátěží
Obtížnost je 3+, ale vzhledem k tomu, že se bude spát venku a můžou být náročné klimatické podmínky, tak jsme o půl stupně přidali a jsme na obtížnosti 4 :-)
zobrazit více
Přehled náročností

Bezpečnost

Víza a režim vstupu

Doprava

Cestovat budeme, jak už je pro nás typické, v menší skupince lidí. Dopravíme se po vlastní ose do cíle naší cesty pomocí devítimístné expediční dodávky, která vyniká spolehlivostí a lze ji použít i mimo asfaltový povrch silnic :-) Řidičem bude po většinu času průvodce, ale kvůli bezpečnosti se po předchozí dohodě na dálnici vystřídá se zkušeným řidičem z vašich řad. Cesta povede přes Maďarsko až do Rumunska.


Ubytování

Budeme spát ve vlastních stanech ve volné přírodě, první noc strávíme v meteostanici kousek pod hřebenem. 


Stravování

Pokud jsi ještě neochutnal skvělou balkánskou kuchyni, neměl by sis tento zážitek nechat ujít. Cestou se po společné domluvě můžeme zastavit ve zdejších restauracích. Jídlo na trek si určitě vezmi z domu, budeme vařit na plynových vařičích. Po cestě bude ovšem možnost zastavit se někde v obchodě nebo restauraci.


Vybavení a půjčovna

Detailní seznam výbavy bude zaslán po podání přihlášky v informačním emailu. Bude se jednat především o věci na trek v horách jako stan, karimatka, vařič, pohory atd. Účastníci akce a naši členi mohou využít slevu v prodejnách Rock Point.

Budeme potřebovat lavinovou výbavu (pípák, sonda, lopata), sněžnice, spací pytel atd.

Co cestou uvidíš?

Plán akce je pouze orientační, je ovlivňován počasím, osudem a přáním samotné skupiny.

1. den

1. den: Ve večerních hodinách vyrazíme z Brna naším expedičním vozem směr Bratislava a dále po pohodlných maďarských dálnicích přes Budapešť až do Rumunska. Celou noc strávíme na cestě. 

2. den: Dorazíme do vesničky Borsa, která leží na úpatí nejvyšší hory Pietrosu. Po cestě sem můžeme navštívit zajímavou vesničku Viseu de Sus, která vyniká svými malebnými kostelíčky a úzkokolejnou železnicí. Z Borsy se vydáme na meteostanici ve výšce 1700 m, kde strávíme první noc.

3. den: Další den vystoupíme na Pietrosu (2303 m) a poté se dostaneme na hlavní hřeben Rodny, který se po celé své délce táhne ve výšce zhruba 2000 m. Naše další putování povede přes vrcholy Vf. Rebra (2221 m), Vf. Buhaescu Mare (2119 m), Vf. Cormania (2033 m), Vf. Repede (2047 m), Vf. Negoiasa Mare (2041 m) a Vf. Galatului (2048 m) až do sedla Saua Galatului, kde strávíme další noc.

4. den: Na programu bude přechod vrcholů Vf. Gargalau (2158 m), Vf. Omului (2134 m), Vf.Cita (2036 m), Vf. Ineu (2279 m) až do dalšího tábořiště u jezera Lala Mare.

5. den: Toto bude čtvrtý a poslední den strávený na hřebeni. Od jezera Lala Mare hřeben klesá až do sedla Rotunda (1271 m), které bude cílem našeho putování. Trasu lze protáhnout až do usedlosti Gura Lalei, případně vesničky Valea Mare v údolí na jižní straně.

6. den: Oběd v Borse, ochutnání místních dobrot a následná cesta zpět do ČR. Návrat v nočních, případně brzkých ranních hodinách.

Plán akce je pouze orientační, je ovlivňován počasím, osudem a přáním samotné skupiny.

ukázat další dny

Tvůj průvodceOndřej Švirák

Systematik
marketingový guru
orienťák
běžec

Skvělý sportovec a dobrodruh tělem i duší, který k životu bytostně potřebuje překonávat výzvy. Ondra je jeden z garantů výprav a zároveň tvůrce vizuálního a kreativního obsahu EC. Vedle březové kůry a zavíracího špendlíku má v Kápézetce taky svůj dron, se kterým dělá dechberoucí záběry ze všech koutů planety.  

Detail průvodce

Co je v ceně

  • Pronájem devítimístného expedičního auta, naftu, dálniční poplatky + všechny náklady s tím spojené
  • Ubytování na meteostanici
  • Zajištění organizátora a kurzy průvodcům
  • Mapové podklady jak v tištěné, tak elektronické formě
  • Práci mou a mých kolegů
  • Společné vybavení (expediční lékárnička, vařič atp.)
  • Pojištění proti úpadku
  • DPH

Co není v ceně

  • Jídlo
  • Individuální pojištění (koukni na Alpenverein)
  • Jakékoli případné vstupy
  • Půjčení výbavy

Nejčastější otázky / FAQ

Legislativa

Jedná se o společný zájezd členů spolku Expedition Club International z.s., která je zajištěna podle platné legislativy cestovní kanceláří Expediční klub s.r.o , jež má platnou koncesi i pojištění proti úpadku u pojišťovny UNIQA ZDE. Jedná se o zájezd dle zákona č. 89/2012 Sb., část 4., HLAVA II., Díl 6. Na tuto výpravu je aplikován zvláštní režim DPH.

Přihláška

Po podání přihlášky Ti přijde obratem email "potvrzení o přijetí přihlášky".  Následně Tě osobně kontaktuje průvodce, který s tebou probere detaily výpravy, až poté Ti finálně schválí přihlášku.

Platba

Po schválení přihlášky průvodcem Ti přijde email o schválení přihlášky a budeme po Tobě požadovat zálohu, která činí 50% ceny výpravy. Doplatek po Tobě budeme chtít 47 či 37 dní před začátkem výpravy, dle typu výpravy. K oběma platbám Tě vyzveme emailem. Více v Části 4. smluvních podmínek.


Určitě není problém vystavit fakturu na zájezd dříve, přímo na tvého zaměstnavatele (např. proplacení z FKSP či jiné zaměstnanecké benefity).

Jak je to s řízením?

Řidičem bude po většinu času průvodce, ale kvůli bezpečnosti se po předchozí dohodě na dálnici vystřídá se zkušeným řidičem z Vašich řad. Ti kdo sedí na předních sedadlech nikdy nespí a mají za úkol konverzovat s řidičem a udržovat jej bdělého.

Ještě váháš?